Sprzęt do zadań specjalnych - Kawasaki KX250F
Kawasaki zaprezentowało nową odsłonę crossovego modelu KX250F. Udoskonalone zawieszenie oraz zmodyfikowany silnik mają zagwarantować lepsze osiągi.
Kawasaki KX250F jest wyczynowym motocyklem, które swoje możliwości wielokrotnie potwierdzał zarówno w lokalnych czempionatach, jak również w Mistrzostwach Świata w klasie MX2.
Tegoroczna odsłona otrzymała zmodyfikowane zawieszenie przedniego koła. Według Kawasaki zwiększona sztywność zapewni lepsze prowadzenie, a bardziej dopracowana charakterystyka tłumienia korzystnie wpłynie na wybieranie nierówności.
Elektronikę sterującą jednocylindrowym silnikiem o pojemności 249 ccm można w prosty sposób dostosować do warunków na trasie oraz własnych umiejętności. Kawasaki przygotowało trzy mapy – standardową oraz na łatwe i trudne warunki. Jeżeli kierowca poczuje niedosyt, może przeprogramować nastawy według własnego uznania.
Spontaniczną reakcję na odkręcenie gazu w pełnym zakresie obrotów gwarantuje zmodyfikowany układ podawania paliwa oraz nowy układ dolotowy. Głównym elementem pierwszego z wymienionych są podwójne wtryskiwacze. Z dolotu usunięto natomiast niepotrzebne załamania – wyprostowana konstrukcja zapewnia lepsze parametry na wysokich obrotach.
Kawasaki zoptymalizowało także położenie i kształt zbiornika paliwa oraz układ hamulcowy, który ma być bardziej odporny na przegrzanie oraz łatwiejszy do wyczucia. W stanie gotowości do jazdy nowe Kawasaki KX250F waży 106,2 kg. Polski importer nie opublikował jeszcze cennika.