Sprzedaż aut w Rosji spadła o 20 procent
Polityka ma to do siebie, że wpływa niemal na każdy aspekt gospodarki. Niekiedy pozytywnie, czasami negatywnie. Ostatnie poczynania Rosji oraz liczne sankcje nałożone m.in. przez Unię Europejską oraz Stany Zjednoczone mocno odbiły się na rynku motoryzacyjnym.
Polityka ma to do siebie, że wpływa niemal na każdy aspekt gospodarki. Niekiedy pozytywnie, czasami negatywnie. Ostatnie poczynania Rosji oraz liczne sankcje nałożone m.in. przez Unię Europejską oraz Stany Zjednoczone mocno odbiły się na rynku motoryzacyjnym.
Spadek sprzedaży o 26 procent w sierpniu oraz kolejne 20 procent we wrześniu to ogromny cios nie tylko dla rynku motoryzacyjnego, ale również dla gospodarki. Reasumując, przez pierwsze 9 miesięcy sprzedaż spadła w sumie o 13 procent w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Zdaniem analityków, pesymistyczny scenariusz mówi nawet o 15 procentach pod koniec roku, jeśli jednak wszystko się ustabilizuje, spadek zostanie zredukowany do 12 procent.