Sportowy układ napędowy Toyoty FT-86 w szczegółach
Spodobała Ci się koncepcyjna Toyota FT-86 i z niecierpliwością czekasz na odmianę przygotowaną do produkcji seryjnej? Jeśli tak, mamy coś, co osłodzi Ci oczekiwanie na sportowe coupe od Japończyków.
Wychodząc naprzeciw swoim wielbicielom, Toyota opublikowała szczegółowe dane techniczne na temat układu napędowego przygotowywanego modelu. Dzięki nowym informacjom wiemy, że w produkcyjnym odpowiedniku FT-86 sportowy będzie nie tylko wygląd.
Sercem nadchodzącego coupe spod znaku Toyoty będzie 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik typu bokser konstrukcji Subaru. Choć nie znamy jego dokładnych parametrów, słabsza odmiana tego motoru pracuje już pod maską nowej Imprezy, dając do dyspozycji 148 KM i 197 Nm.
Pozostając jeszcze przy kwestii jednostki napędowej, warto wspomnieć, że bokser od Subaru zostanie zaopatrzony w technologię Toyoty D-4S. Technologia ta zakłada zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa i kilku innych elementów, które „powodują wzrost mocy i momentu obrotowego, bez uszczerbku na zużyciu paliwa i parametrach dotyczących ochrony środowiska”.
Przekazywaniem momentu napędowego na koła będzie zajmować się w nowej Toyocie jedna z 6-biegowych przekładni. Do wyboru będzie skrzynia manualna oraz „automat” umożliwiający ręczną zmianę przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.
Jak już wiemy od dłuższego czasu, w seryjnym FT-86 znajdzie zastosowanie napęd na tylne koła. Teraz dowiedzieliśmy się, że w podwoziu pojawi się również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający stabilność pojazdu na szybko pokonywanych zakrętach.
Kiedy możemy spodziewać się premiery rynkowej sportowego coupe ze znaczkiem Toyoty? Jak informuje nas producent, wersja produkcyjna trafi do sprzedaży w przyszłym roku.