Sportowe coupe z Japonii
Przed rokiem, również w Detroit, mogliśmy ekscytować się atrakcyjnie wyglądającym konceptem. Po dwunastu miesiącach Infiniti zaprezentowało produkcyjną już wersję modelu Q60 Coupe. Już wiemy, iż wśród kompaktowych, sportowych coupe pojawi się mocny zawodnik.
Koncepcyjne Infiniti Q60 Coupe, które Europejczycy mogli z bliska podziwiać na genewskiej wystawie, zachwyciło wielu swoją atrakcyjną, dość agresywną stylistyką z wieloma sportowymi akcentami. Jak to jednak w przypadku konceptów bywa, każdy się zastanawiał, co z tego studyjnego modelu zostanie. Dziś już wiemy. I, trzeba przyznać, Infiniti niewiele zmieniło w stylistyce Q60.
Wąskie reflektory z charakterystycznym przednim grillem będą znakiem rozpoznawczym tego modelu, gdy będziemy go widzieć zbliżającego się w lusterku wstecznym. Pozostał nietypowy kształt słupka C czy ostre przetłoczenia. W stosunku do poprzednika nadwozie zostało nieco obniżone i poszerzone, co również powinno pozytywnie wpłynąć na generalną ocenę stylistyki Q60.
Infiniti nie zdradziło jeszcze wszystkich szczegółów technicznych na temat swojej nowości. Wiemy, że wśród dostępnych jednostek napędowych pojawi się trzylitrowy motor benzynowy V6 z podwójnym doładowaniem (VR30), który będzie oferowany w dwóch wariantach mocy. Słabszy będzie rozwijał 304 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1600 obr/min, zaś mocniejsza odmiana będzie napędzana 405-konnym stadem, które do dyspozycji dostały 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Podstawową jednostką będzie jednak dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 208 KM i maksymalnym momencie 350 Nm. Wszystkie wersje silnikowe będą współpracować z 7-stopniową automatyczną przekładnią. W standardzie napęd będzie przekazywany na koła tylnej osi, ale będą również dostępne wersje z napędem na wszystkie koła.
Wśród elementów, które mają zapewnić sportowe wrażenia podczas jazdy warto wspomnieć o, dostępnym jako opcja, sterowanym elektronicznie dynamicznym zawieszeniu (Dynamic Digital Suspension), a także drugiej generacji systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering). Ma on zapewniać lepsze czucie kierownicy i pełniejszy feedback z drogi. Dodatkowo pozwala kierowcy na precyzyjne dostrojenie parametrów pracy układu kierowniczego do jego oczekiwań. Do wyboru będzie sześć trybów: Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ oraz Customize.
Nowe Infiniti Q60 trafi do sprzedaży na pierwszych rynkach już niebawem. Choć będzie dostępny na różnych kontynentach, to jednak Stany Zjednoczone powinny być jego najważniejszym rynkiem zbytu.