Sportowa limuzyna według Chryslera
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8, którego przedstawiliśmy Wam przedwczoraj, to niejedyny model ze sportowej serii SRT8, jaki doczekał się światowej premiery na trwającym salonie samochodowym w Nowym Jorku. Na amerykańską wystawę zawitał też Chrysler 300 SRT8 z rocznika modelowego 2012.
Sportowy wizerunek nowej limuzyny podkreśla przede wszystkim to, co kryje się pod przednią klapą. A drzemie tam potężny motor V8 spod szyldu HEMI, który z pojemności 6,4 litra generuje 465 KM mocy oraz 630 Nm momentu obrotowego. Te niebagatelne wartości przenoszone są na tylne koła za pośrednictwem przekładni automatycznej.
Ostateczne dane dotyczące osiągów nie są nam znane, ale inżynierowie Chryslera przewidują, że sportowa „300-ka” rozpędzi się do 100 km/h w czasie około 4 sekund, a przestanie przyspieszać przy osiągnięciu mniej więcej 280 km/h. Producent nie ujawnił też informacji na temat zużycia paliwa, jednak zagwarantował, że auto jest o 25 procent oszczędniejsze od dotychczasowego modelu 300C SRT8.
Ze sportowym układem napędowym poszło w parze sztywno zestrojone zawieszenie (obniżone o 13 milimetrów), w pełni hydrauliczny układ kierowniczy, a także nowy układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami i czterema zaciskami Brembo.
Chryslera 300 SRT8 osadzono na 20-calowych obręczach wykonanych z kutego aluminium, a karoserię ozdobiono zmodernizowanymi zderzakami i progami, nowym grillem, delikatnym spojlerem umieszczonym na pokrywie bagażnika oraz dwiema końcówkami wydechu. We wnętrzu pojawiły się zaś sportowe fotele, zmienione zegary, kierownica spłaszczona u dołu, a także liczne ozdobniki z włókna węglowego.