SMART 2nd Generation
Smart city-coupé i smart cabrio, modele roku 2003: druga generacja to więcej komfortu, bezpieczeństwa, indywidualizmu i mocy
<strong>
Smart city-coupé i smart cabrio, modele roku 2003:
druga generacja to więcej komfortu, bezpieczeństwa, indywidualizmu i mocy
</strong>
•Pod względem techniki napędu i bezpieczeństwa pojazd wiodący i unikalny w swoim segmencie
•Nowa generacja silników o większej pojemności, mocy i wyższym momencie obrotowym
•Elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESP) w wyposażeniu standardowym
•Silniki spełniające normę emisji spalin EU4
W roku 2003 firma smart gmbh wprowadziła na rynek drugą, udoskonaloną generację modeli smarta: city-coupé i cabrio. Innowacje zwiększają komfort, bezpieczeństwo i dynamikę obydwu modeli. Wzbogacone wyposażenie standardowe i dodatkowe sprawia, że smart city-coupé i smart cabrio są wiodącymi i unikalnymi samochodami w swoim segmencie pod względem techniki, napędu, bezpieczeństwa oraz komfortu. smart oferuje swoim klientom w wyposażeniu standardowym technologie, które zazwyczaj stanowią standard jedynie w pojazdach wyższej klasy. Samochody drugiej generacji można zamawiać już teraz w salonach sprzedaży smarta.
Druga generacja smarta city-coupé i cabrio wyposażona została standardowo w elektroniczny system stabilizacji pojazdu - ESP. Żaden inny pojazd z segmentu samochodów małych nie oferuje tego systemu w wyposażeniu standardowym. System ESP, który zastępuje dotychczas stosowany system TRUST-PLUS, charakteryzuje się rozszerzoną funkcjonalnością i większą efektywnością w stosunku do poprzednika. W systemie ESP zintegrowane zostały takie systemy jak: elektroniczny system wspomagający ruszanie pod górę, asystent układu hamowania - BAS, układ zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania - ASR.
Układ ESP umożliwił dodatkowo wprowadzenie bardziej miękkiego zawieszenia oraz większych niż dotychczas ugięć amortyzatorów.
<strong>Silniki nowej generacji o zwiększonej mocy spełniają normę czystości spalin EU4</strong>
Nowe silniki drugiej generacji smarta city-coupé i cabrio oferują większą pojemność, moc i wyższy moment obrotowy. Pojemność unowocześnionego trzycylindrowego silnika z turbodoładowaniem została zwiększona z 599 cm³ do 698 cm³. Ponadto nowe silniki benzynowe oferowane są w dwóch wersjach: o mocy 37 kW (50 KM) i 45 kW (61 KM), a nie jak dotychczas 33 kW (45 KM), wzgl. 40 kW (55 KM). Ponadto, oferowany jest znany już silnik wysokoprężny cdi o mocy 30 kW (41 KM). Nowa generacja silników benzynowych spełnia wymogi normy emisji spalin EU4.
Aby dodatkowo podwyższyć komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo przy włączonym trybie automatycznym (SOFTOUCH), do wyposażenia standardowego wprowadzona została funkcja kick-down, umożliwiająca po naciśnięciu pedału gazu redukcję jednego lub dwóch biegów bez użycia sprzęgła. Odpowiednio do przyśpieszenia silnika zoptymalizowane zostały odstępy zmiany biegów oraz przełożenia skrzyni biegów.
Dzięki temu można osiągać wyższe prędkości na poszczególnych biegach, a rozwijanie mocy jest zdecydowanie bardziej harmonijne.
"Klienci otrzymują wraz z drugą generacją smarta city-coupé i cabrio gwarancję całkiem nowych wrażeń z jazdy, mówi Philipp Schiemer, dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie smart gmbh. "Skoncentrowaliśmy się na ´wewnętrznych wartościach´ pojazdów i udało się nam ulepszyć produkt, który jest sam w sobie niezwykły".
Nowością wśród samochodów drugiej generacji jest również zaprojektowany przez firmę joint venture smart - BRABUS GmbH model w wersji BRABUS. smart city-coupé BRABUS i smart cabrio BRABUS uzupełniają paletę modeli i spełniają najwyższe oczekiwania klientów wobec ekskluzywności, indywidualizmu, innowacyjnych technologii i dynamiki. Obie wersje BRABUS wyposażone są w silnik o mocy 55 kW (75 KM), które pozwalają rozwinąć prędkość maksymalną 150 km/h.
<strong>Nowe wyposażenie dodatkowe</strong>
Dla smarta city-coupé i cabrio drugiej generacji jako wyposażenie dodatkowe dostępny jest elektryczny układ kierowniczy ze wspomaganiem. Układ ten został zaprojektowany dla smarta city-coupé i cabrio oraz smarta roadstera i roadstera-coupé w odpowiedzi na życzenia klientów, związane z maksymalnym komfortem kierowania.
Dla klientów ceniących sportowy styl jazdy do linii wyposażeniowo-stylistycznych pulse i passion można zamawiać od nowego roku opcjonalnie trójramienną skórzaną kierownicę sportową z możliwością zmiany biegów. Prędkość jazdy może być automatycznie regulowana lub ograniczana za pomocą tempomatu wraz z ogranicznikiem prędkości (opcja dostępna od kwietnia 2003). Nowe obręcze kół z metali lekkich "strikeline" z szerokimi oponami w rozmiarze 175/55R15 (przód) i 195/50R15 (tył) nadają modelom smarta szczególnie sportowy wygląd i poprawiają skuteczność hamowania.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>