Skoda Vision RS, czyli hybrydowy kompakt
Podczas rozpoczynającej się wystawy samochodowej w Paryżu jedną z największych gwiazd na stoisku Skody będzie Vision RS. Wprawdzie jest to pojazd koncepcyjny, ale zapowiadający z jednej strony następcę Rapida, a z drugiej hybrydowy napęd we flagowych odmianach RS.
Skoda Vision RS to pięciodrzwiowy hatchback o dużo bardziej ostrych liniach i atrakcyjnych kształtach niż dostępny obecnie w sprzedaży Rapid czy Rapid Spaceback. Naturalnie do wersji produkcyjnej trochę czasu jeszcze pozostało, więc możemy się spodziewać zmian w jego stylistyce. Czas pokaże, ile zostanie z tej odważnej stylistyki.
Koncepcyjna Skoda ma 4356 mm długości, 1431 mm wysokości, 1810 mm szerokości i rozstaw osi wynoszący 2650 mm, co oznacza, że jest dłuższy, niższy i znacznie szerszy niż Rapid Spaceback. Dzięki ładowności 430 litrów oferuje dodatkowe 15 litrów więcej niż Rapid Spaceback.
Jednak nie sam wygląd ma w przypadku tego modelu znaczenie, ważny jest również jego układ napędowy. A w tym przypadku Skoda postawiła na napęd hybrydowy, w którym współpracują 1,5-litrowy silnik benzynowy TSI oraz jednostka elektryczna. Łączna moc układu wynosi 241 KM, dzięki czemu sprint od 0 do 100 km/h wynosi 7,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmie 8,9 s.
Za gromadzenie energii odpowiada 13-kilowatowy akumulator litowo-jonowy, który można naładować do pełna w dwie i pół godziny. W trybie elektrycznym ta hybrydowa Skoda będzie w stanie przejechać 43 km. Emisja CO2 Skody Vision RS wynosi zaledwie 33 g/km.