Skoda uroczyście rozpoczyna działalność w Chinach
Prestiżowy Beujing Laffitte Chateau Hotel stał się w ubiegłym tygodniu „Centrum Škody w Chinach”.
<b>Prestiżowy Beujing Laffitte Chateau Hotel stał się w ubiegłym tygodniu „Centrum Škody w Chinach".</b><br />
<p class=maintext>Przy udziale lokalnych VIP-ów i najważniejszych chińskich mediów przedstawiciele Škoda Auto, Grupy Volkswagen, Grupy Volkswagen Chiny, Volkswagen Szanghaj oraz chińskiej sieci dealerskiej oficjalnie zaprezentowali markę Škoda – rozpoczynając nowy rozdział w historii Škoda Auto i obecności marki w Chinach.
</p>
<p class=maintext>Podczas wieczornego show, będącego pierwszym etapem w ekspansji Škoda Auto na chińskim rynku, pięciuset gości miało szansę dowiedzieć się więcej o dzisiejszej pozycji Škody na świecie, wynikach sprzedaży i finansach koncernu oraz poznać plany marki na przyszłość.</p>
<p class=maintext>Według umowy licencyjnej zawartej pomiędzy Škoda Auto i chińskimi partnerami koncernu, Volkswagen Szanghaj rozpocznie produkcję Škody Octavia na rynku lokalnym w pierwszej połowie 2007 r. W porównaniu do wersji europejskiej w tej limuzynie klasy średniej wprowadzono zmiany mające zadowolić gusta tutejszych kierowców, a które dotyczą przede wszystkim wyglądu zewnętrznego samochodu. Ekspansja Škody na chińskim rynku została dodatkowo wzmocniona dzięki kontraktom na produkcję w Szanghaju kolejnym modeli marki – Škody Fabia i Škody Superb.</p>
<p class=maintext>Chiny, po Ameryce, są drugim największym rynkiem motoryzacyjnym świata. Największy potencjał tego kraju tkwi oczywiście w wielkości populacji oraz ciągle niskim poziomie zmotoryzowania. Łącznie w 2005 r. w Chinach wyprodukowano 2,81 miliona samochodów (2,34 miliona aut w 2004 r.).</p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Skoda</strong></p>