Škoda po raz trzeci wspiera Tour de France
Po raz trzeci w historii Škoda jest oficjalnym partnerem legendarnego Tour de France, najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego na świecie.
<b>Po raz trzeci w historii Škoda jest oficjalnym partnerem legendarnego Tour de France, najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego na świecie.</b><br />
<p class=maintext>Tegoroczny wyścig składa się z 21 etapów (łącznie 3 658 km) i jest obsługiwany przez ponad 200 aut Škody. Jako marka zorientowana na przyszłość i rozwój, Škoda jest sponsorem nagrody indywidualnej – białej koszulki dla najlepszego kolarza w wieku do 25 lat. Dzięki swojemu zaangażowaniu Škoda jest również członkiem prestiżowego klubu Tour de France.
</p>
<p class=maintext>Wyścig dookoła Francji jest punktem kulminacyjnym sezonu kolarskiego. Komunikacja podczas imprezy skupia się na najważniejszym w tym roku wydarzeniu dla marki – premierze Škody Roomster na najbardziej znaczących dla koncernu z Mladá Boleslav rynkach. Z tego powodu na Tour de France Škoda obecna jest pod hasłem „Room for life", które widzowie poznają w szczególności dzięki przyciągającemu uwagę specjalnemu konwojowi, poprzedzającemu peleton. Poza Roomsterem, tegoroczny Tour de France obsługiwany jest przez wszystkie pozostałe modele Škody – przez trzy tygodnie trwania imprezy każdy z samochodów przejedzie prawdopodobnie około 10 000 kilometrów.</p>
<p class=maintext>Od początku tego roku Škoda jest również sponsorem 9 z 20 najlepszych profesjonalnych drużyn kolarskich, biorących udział w serii wyścigów UCI ProTour – Credit Agricole (Francja), Lampre-Fondital i Milram (Włochy), Rabobank (Holandia), Phonak (Szwajcaria), Discovery Channel (Belgia), Saunier Duval (Hiszpania), Gerolsteiner (Niemcy) oraz CSC (Dania). Wszystkie wymienione drużyny wezmą również udział w Tour de France.</p>
<p class=maintext>Škoda jest poważnie zaangażowana w kolarstwo na najwyższym światowym poziomie od 2004 r., kiedy pierwszy raz była oficjalnym partnerem Tour de France, a rok później, w 2005 r., zaczęła sponsorować profesjonalne drużyny kolarskie. Poza tym importerzy aut Škoda w poszczególnych krajach również inwestują w tę dyscyplinę sportu – wsparcie Škody dla kolarstwa nie kończy się sponsorowaniu Tour de France. Najlepszym tego przykładem jest seria wyścigów w kolarstwie górskim, rozgrywana w Polsce pod nazwą ŠkodaAuto Grand Prix MTB. To najwyżej sklasyfikowane przez Międzynarodową Unię Kolarstwa UCI polskie zawody w kolarstwie górskim.
</p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Skoda Auto Polska</strong></p>