Skoda Octavia G-TEC z zasilaniem CNG
Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje Skoda Octavia G-TEC, czyli idealna propozycja dla tych, którzy chcą jeździć dużo i oszczędnie. Prawdopodobnie nowość będzie nowym celem firmowych flot. Poznajmy bliżej oszczędną Czeszkę.
Po modelu Citigo, przyszła pora na Octavię - to drugi model w gamie dostępny z silnikiem, który może być zasilany gazem CNG. Pod maską znajdziemy silnik bi-fuel, który można zasilać zarówno tradycyjną benzyną, jak i skompresowanym gazem CNG. Jednostka napędowa 1.4 TSI generuje 110 KM, co jest wartością wystarczającą do spokojnej i mało dynamicznej jazdy.
Zasięg modelu Skoda Octavia G-TEC na zasilaniu CNG bez tankowania wynosi 410 KM. Na benzynie auto jest w stanie przejechać maksymalnie 920 km. Wychodzi więc na to, że przy bardzo oszczędnej i spokojnej jeździe kierowca będzie w stanie przejechać nawet 1330 kilometrów, a to jest wartość dość imponująca.
Dr Frank Welsch, członek zarządu ds. rozwoju technologicznego powiedział: "Zasilanie gazem CNG jest bardzo ważnym elementem rozwoju Skody, dlatego też technologia ta wkracza do najlepiej sprzedających się aut w ofercie. Używanie sprężonego gazu ma sens, gdyż jest to połączenie oszczędności z ochroną środowiska."
Czy samochody z zasilaniem CNG mają sens w naszym kraju?