Skoda Kodiaq RS w końcu w całej okazałości
Po długiej, jak na Skodę, kampanii zapowiadającej wprowadzenie do oferty Kodiaqa RS w końcu przyszedł moment jego oficjalnej prezentacji podczas wystawy samochodowej w Paryżu. To nie tylko pierwszy SUV RS czeskiej marki, ale jednocześnie najmocniejszy diesel w ofercie Skody, a także najszybszy 7-miejscowy SUV dostępny obecnie na rynku. A przynajmniej spośród tych modeli, którzy zmierzyli się z torem Nürburgring.
O tym modelu Skody wiedzieliśmy już sporo jeszcze przed rozpoczęciem wystawy w Paryżu. Czesi chwalili się już rekordowymi osiągnięciami na torze Nürburgring, niektórymi szczegółami technicznymi czy np. wyglądem wnętrza Kodiaqa RS. Dziś w końcu możemy wszystkie te szczątkowe dane zestawić z oficjalnymi informacjami, jakimi Skoda podzieliła się przy okazji prezentacji tego modelu na swoim stoisku w stolicy Francji.
Pod maską Skody Kodiaq RS pracuje czterocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem BiTDI, który znajdziemy m.in. również w Passacie oraz Tiguanie. Silnik ten generuje 240 KM maksymalnej mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te są wystarczające do tego, by czeski SUV mógł się rozpędzić do prędkości 100 km/h w siedem sekund i osiągnąć maksymalną prędkość 220 km/h. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej DSG.
Moc silnika będzie dodatkowo podkreślana dzięki funkcji Dynamic Sound Boost, która zapewnia wyraźne i znacznie bardziej głębokie brzmienie silnika. System zmienia i intensyfikuje dźwięk silnika w zależności od wybranego trybu jazdy.
W standardzie otrzymamy również adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z możliwością wyboru aż sześciu trybów jazdy systemu Driving Mode Select. Poza typowymi profilami, jak Eco, Normal, Comfort czy Sport, w modelu tym znajdziemy również tryb Individual oraz Snow. Bez konieczności dopłaty dostępny będzie także progresywny system wspomagania układu kierowniczego, który zmienia siłę działania w zależności od aktualnej prędkości.
Jeśli zaś chodzi o wygląd Kodiaqa RS, to znajdziemy tu kilka wyróżników, poza logo RS, które pozwolą nam zidentyfikować ten wariant silnikowy na drodze. Kodiaq RS otrzymała w standardzie w pełni LED-owe reflektory z efektem krystalicznym. Do tego mamy 20-calowe felgi, a we wnętrzu wirtualny kokpit z trybem Sport, w którym w centralnym miejscu znalazł się obrotomierz i pojawiła się także m.in. funkcja mierzenia czasu przejazdu okrążenia.
Skoda Kodiaq RS w salonach sprzedaży czeskiej marki pojawi się w pierwszym kwartale przyszłego roku.