ŠKODA Kodiaq prowadzi do finiszu Tour de France
ŠKODA Kodiaq przygotowuje się do gościnnego wystąpienia podczas tegorocznego wielkiego finału Tour de France. Nowy SUV produkcji ŠKODY przeprowadzi kolarzy przez legendarny paryski bulwar Champs-Elysées i zaprowadzi ich do linii końcowej w ostatniej fazie wyścigu, która odbędzie się w niedzielę.
ŠKODA Kodiaq przechodzi obecnie intensywne przygotowania do wystąpienia w ostatniej fazie Tour de France, z Chantilly do Paryża. Promując nowy wizerunek, samochód poprowadzi peleton wzdłuż legendarnego bulwaru Champs-Elysées do linii końcowej. Prowadziła go będzie prawdziwa legenda: były zawodowy cyklista, Irlandczyk Stephen Roche, zwycięzca Tour de France z roku 1987 i ambasador marki ŠKODA.
Pierwsze fotografie nowego modelu ŠKODA Kodiaq, opublikowane przez producenta z Mladej Boleslavi, przedstawiają pojazd pokryty białym, szarym i czarnym kamuflażem. Czerwone, szare i czarne krawędzie nowego stylu kamuflażowego zainspirowanego nowym językiem designu ŠKODY i wprowadzone wraz z trójwymiarowymi elementami, zostały zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie na tę okazję.
Ponad 14 000 odcieni, które znalazły się na pojeździe, odzwierciedla kontury i charakter tego SUV-a produkcji ŠKODY, pojazdu o bardziej zaokrąglonych kształtach. Czterech specjalistów przez 120 godzin nakładało niemal 21 m2 folii na nowy model ŠKODY, wizualnie dostosowując go do wizerunku Czerwonego Pojazdu Wyścigowego, czyli ŠKODY Superb w odcieniu Corrida Red. Czerwony samochód służy jako mobilne centrum sterowania Tour de France i jest kierowany przez Dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme.
ŠKODA Kodiaq wystartuje na Tour de France w przebraniu, by później pokazać się światu po raz pierwszy w trakcie premiery berlińskiej, która odbędzie się 1 września. Kilka tygodni później pojazd zostanie zaprezentowany podczas Paris Motor Show. ŠKODA wypuszcza swój nowy model w ramach ofensywy w segmencie SUV.
Kodiaq to ucieleśnienie wszystkich cech przypisywanych marce, w tym wyróżniającego się designu, pełnego charakteru, jak również wyjątkowej przestrzenności wnętrz, wysokiej funkcjonalności i inteligentnych rozwiązań.
Ten wszechstronny SUV o długości 4,7 metra oferuje największą powierzchnię bagażnika w swojej klasie oraz regulowany trzeci rząd siedzeń. Rozszerzone opcje łączności, nowoczesne systemy wspomagania kierowania i wybiegające w przyszłość funkcje informacyjno-rozrywkowe to tylko nieliczne z wielu właściwości stanowiących o przewadze nowej ŠKODY Kodiaq, której sprzedaż rozpocznie się na początku 2017 roku.
Nazwa ŠKODA Kodiaq pochodzi od nazwy gatunku niedźwiedzia żyjącego na wyspie o tej samej nazwie, znajdującej się na południowym wybrzeżu Alaski. Rozmiar, siła, poczucie więzi rodzinnych i umiejętności zewnętrzne to wartości, które dzielą niedźwiedzie kodiackie i nowy SUV ŠKODY.
Po raz trzynasty z rzędu ŠKODA wspiera Tour de France jako oficjalny partner. Ponadto, marka po raz kolejny została sponsorem Zielonej Koszulki lidera ogólnej punktacji wyścigu. Jednocześnie ŠKODA jest oficjalnym partnerem pojazdu prowadzącego wyścig. Co roku firma dostarcza 250 samochodów dla celów organizacyjnych i pomocniczych.
W trakcie niemal trzytygodniowej pracy podczas wyścigu flota ŠKODY pokona około 2,8 milionów kilometrów. W trakcie 103. edycji Tour de France rowerzyści pokonają 3 519 kilometrów w ramach 21 faz.
Kolarstwo jest bliskie sercu ŠKODY, ponieważ tradycja rowerowa sięga początków historii marki. To 121 lat temu, w miejscowości Mladej Boleslavi, założyciele firmy Václav Laurin oraz Václav Klement zaczęli produkcję rowerów, co stanowiło wówczas podstawę działalności marki. Obecnie Tour de France stanowi filar aktywności sponsorskiej ŠKODY.