Skoda Kodiaq bardziej na terenowo
Podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie Skoda zaprezentuje model Kodiaq w uterenowionej odmianie Scout. Masło maślane? Niekoniecznie.
Współczesne SUV-y jak i crossovery, mimo zbliżonej stylistyki nadwozia, niewiele tak naprawdę mają wspólnego z prawdziwymi autami terenowymi. Owszem, po zjeździe z asfaltu jest szansa, że nie uszkodzą sobie podwozia i nie zakopią się w pierwszym lepszym piasku czy błocie, ale tak naprawdę zdecydowanie lepiej się czują na asfalcie, a nawet w ruchu miejskim, a ich głównym zadaniem jest zapewnienie jak najlepszych i najbardziej komfortowych właściwości jezdnych właśnie na utwardzonej drodze.
Stąd pomysł Skody, by do oferty swojego największego SUV-a Kodiaq dodać jeszcze uterenowioną wersję Scout, wcale nie musi być niedorzeczny. Od pozostałych odmian ten wariant Skody Kodiaq będzie się wyróżniał osłonami podwozia, srebrnymi wykończeniami atrapy chłodnicy, zewnętrznych lusterek, relingów dachowych czy okien. We wnętrzu, bazującym na wersji wyposażeniowej Ambition, znajdziemy m.in. wielofunkcyjną kierownicę, układ multimedialny z ośmioma głośnikami, fotele oraz wewnętrzne obicia drzwi, pokryte alcantarą oraz stalowe nakładki na pedały.
Na wyposażeniu zaś znajdziemy takie pomocne systemy jak Off-Road Assist oraz system wyboru trybu jazdy, który pozwala wybrać spośród sześciu różnych ustawień silnika, automatycznej przekładni, układu kierowniczego oraz klimatyzacji. Do wyboru są tryby Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow. W trybie Snow do specyficznych warunków jazdy dostosowują się nie tylko układy ABS czy ASR, ale również adaptacyjny tempomat.
Nabywcy Kodiaqa Scout będą mogli wybrać spośród dwóch wariantów benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowa odmiana benzynowa pod maską będzie miała jednostkę 1.4 TSI o mocy 150 KM, która pozwoli rozpędzić się do 100 km/h w 9,8 s. W czasie 2,5 sekundy szybszym tę samą prędkość uzyska dwulitrowe TSI o mocy 180 KM. Z kolei dwa warianty wysokoprężne napędzane są dwulitrowymi dieslami TDI o mocy 150 i 190 KM, które osiągają trzycyfrowe prędkości po 9,5 i 8,9 s odpowiednio.
Wszystkie wersje silnikowe wyposażone są w standardzie w napęd na 4 koła. Poza tym odmiana Scout ma większy prześwit, wynoszący 194 mm, a kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 22 i 23,1 stopni, podczas gdy kąt rampowy 19,7 st. Również w standardzie Kodiaq Scout będzie wyposażany w 19-calowe felgi.