Skoda Fabia R5 gotowa by wyjechać na rajdowe trasy
Stworzenie auta rajdowego to nie tylko wymiana zawieszenia, wstawienie klatki bezpieczeństwa i modyfikacja silnika. To również skomplikowana procedura związana z restrykcjami oraz homologacją FIA. Skoda Fabia R5 sprostała wszystkim wyzwaniom i jest gotowa wyjechać na rajdowe trasy.
Na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Essen Skoda pokazała wstępną wersję koncepcyjną modelu Fabia R5, teraz zaś wszystko zostało ukończone i zapięte na ostatni guzik. Homologacja FIA została zdobyta, więc w tym sezonie model Fabia S2000 będzie zastąpiony odmianą R5. Skończmy te papierkowe i organizacyjne kwestie i przejdźmy do konkretów.
Oczywiście napęd w tym modelu trafia na wszystkie koła, zaś moc generowana jest przez 4-cylindrową jednostkę 1.6 z turbodoładowaniem o mocy 265 KM. Moc trafia na koła za pośrednictwem 5-biegowej sekwencyjnej przekładni, zaś masa całego pojazdy wg. specyfikacji FIA to minimum 1230 kilogramów. Aby uzyskać wspomnianą homologację, auto musiało przejechać w różnych warunkach 10 000 kilometrów.