Siódmy z kolei rekordowy rok Audi
Marka Audi osiągnęła w 2002 roku, już po raz siódmy z kolei, rekordowy wynik sprzedaży samochodów. Mimo ogólnie niesprzyjającej koniunktury, wielkość sprzedaży Audi na prawie wszystkich Ważnych rynkach w 2002 roku wzrosła.
<strong>
Marka Audi osiągnęła w 2002 roku, już po raz siódmy z kolei, rekordowy wynik sprzedaży samochodów. Mimo ogólnie niesprzyjającej koniunktury, wielkość sprzedaży Audi na prawie wszystkich Ważnych rynkach w 2002 roku wzrosła.
</strong>
Ilość samochodów Audi dostarczonych klientom na świecie zwiększyła się o 2,1 procenta i wyniosła 741.700 sztuk. Eksport koncernu wyniósł prawie 67 procent ( 2001: 65%)
W Europie Zachodniej udział w rynku osiągnie rawdopodobnie
rekordową wartość 3,8 procent (w ubiegłym roku 3,6 procent). Jest to jak dotąd najwyższy wynik w h.istorii firmy Audi. Łącznie sprzedano tam 549.800 samochodów (plus 0,3 procent). W Niemczech sprzedano ponad 243.600 modeli Audi. Oznacza to spadek o 4,4 procent, lecz mimo to zachowany został rekordowo wysoki udział w rynku na poziomie 7,5 procent (w ubiegłym roku: 7,5 procent). W Wielkiej Brytanii sprzedaż Audi wzrosła o 21 procent i wyniosła 65.500 sztuk, we Włoszech o 6,6 procent (50.100 sztuk), we Francji o 0,7 procent (40.800 sztuk). W Hiszpanii sprzedano ponad 41.000 samochodów (minus 2,5 procent).
W USA nabywców znalazło prawie 85.700 samochodów Audi,
co oznacza wzrost o 2,9 procent. W Japonii sprzedaż wzrosła
o 42,7 procent i wyniosła 11.600 sztuk. W pozostałych częściach świata sprzedano 94.600 samochodów marki Audi (plus 8,9 procent). Szczególne sukcesy zanotowano w Chinach dzięki produkowanemu ´" Chungchun Audi A6. Łącznie w Państwie Środka wraz z Hongkongiem) sprzedano 36.500 samochodów plus 24,8 procent).
Do tego doliczyć należy ponad 420 samochodów sportowych Lamborghini (plus 42,8 procent) i prawie 252.900 pojazdów pozostałych marek koncernu, sprzedanych przez należącą do koncernu Audi włoską spółkę Autogerma (minus 4,6 procent). W ten sposób łączna sprzedaż koncernu wzrosła do 995.000 sztuk (plus 0,4 procent).
Również na rynku polskim rok 2002 zakończył się sukcesem dla Audi - nabywców znalazło 2.517 samochodów tej marki, w porównaniu z 1.707 sprzedanymi w roku 2001 - co oznacza wzrost o 47,5 %. Największą popularnością cieszyły się modele A4 i A6 - pierwszych sprzedano 1.078, a drugich 600.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>