Silniki do Peugeota i Citroena z Gliwic?
Przejęcie marki Opel przez francuski koncern PSA budziło pewne obawy przed przyszłością fabryki niemieckiej marki w Gliwicach. Jak na razie nie ma mowy ani o cięciu produkcji, ani o redukcji zatrudnienia. Co więcej, gliwickie zakłady są jednym z głównych kandydatów do przejęcia produkcji silników francuskiego koncernu.
Grupa PSA poszukuje miejsca, w którym mogłaby produkować ok. 200 tys. silników spalinowych rocznie. Pierwotnie miała to być fabryka w Trnavie, jednak okazuje się, że zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładach na Słowacji może być nieopłacalne. W Trnavie PSA będzie chciało zwiększyć bowiem produkcję modeli na nowej platformie podłogowej CMP, na której będą mogły powstawać wersje elektryczne, benzynowe oraz wysokoprężne. Obecnie wytwarzane są tam Citroen C3 oraz Peugeot 208, jednak wkrótce liczba produkowanych tam modeli ma być większa.
Francuski koncern rozważa dwie fabryki Opla w kontekście produkcji nowych silników. Są to zakłady produkcyjne w Szentgotthard na Węgrzech i właśnie w Gliwicach. Rzecznik Grupy PSA potwierdził te doniesienia, jednak odmówił podania, która z wymienionych opcji ma większą szansę na realizację.