Silnik zawsze z tyłu
Nie planujemy SUV, sedanów ani żadnych innych nadwozi – to stanowisko McLarena, ujawnione podczas prezentacji produkcyjnej wersji bolidu MP4-12C.
MP4-12C to pierwszy drogowy samochód McLarena od czasu Legendarnego F1. Ma trafić do sprzedaży w połowie przyszłego roku. Ron Dennis, szef McLarena, oprócz deklaracji wierności sportowym autom ujawnił, że firma pracuje nad kilkoma nowymi projektami. Ma wśród nich być samochód wyższej klasy niż MP4, rywal dla takich aut jak Aston Martin One-77, Pagani C9 czy następca Ferrari Enzo ale także tańszy model, tzw. entry level, rywal dla takich modeli jak Porsche 911 czy Audi R8. Trwają prace także nad innymi wersjami MP4-12C: kabrioletem i odchudzoną wersją wyczynową. - Chcemy zdywersyfikować gamę produktów,ale będą to zawsze dwumiejscowe samochody. To jest nasze dziedzictwo - jesteśmy producentami sportowych aut i zawsze będą one miały silniki z tyłu - powiedział Ron Dennis w wywiadzie dla Autocar.
MP4-12C ma silnik twin turbo o pojemności 3,8 l, który dysponuje mocą 600 KM i maksymalnym momentem obrotowym 599 Nm. Prędkość maksymalna auta przekracza 300 km/h a przyspieszenie do100km/h to 3 sekundy. Auto ma długość 450,7 cm,szerokość 190,8 cm i wysokość 119,9 cm. Dzięki zastosowaniu węglowych kompozytów waży zaledwie 1300kg.
(mysz)