Silnik 1.4 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów - Volkswagen
Walka o jak najniższe zużycie paliwa trwa w najlepsze. Koncern Volkswagena ma w tej dziedzinie sporo osiągnięć, ale mimo to postanowił jeszcze skuteczniej walczyć z konkurencją w dziedzinie ekonomii. W jaki sposób?
Niemiecki producent opracował pierwszy w historii system dezaktywacji cylindrów przeznaczony do silników 4-cylindrowych. Układ redukujący spalanie przy spokojnej jeździe (przy małym obciążeniu motoru) został zaimplementowany popularnej jednostce benzynowej 1.4 TSI.
Jak twierdzi Volkswagen, nowa technologia pozwala obniżyć zużycie paliwa o średnio 0,6 l/100 km. Jadąc ze stałą prędkością 50 km/h na 3. lub 4. biegu można oszczędzić jeszcze więcej – według danych fabrycznych cały 1 litr benzyny.
Układ dezaktywacji 2 z 4 cylindrów pracuje przy prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1400 a 4000 obr./min. oraz obciążeniu kształtującym się na poziomie 25-75 Nm. Cały system działa w pełni automatycznie uruchamiając się przy wykryciu określonej siły nacisku na pedał gazu.
Kiedy najnowsza technologia Volkswagena zawita do samochodów dostępnych w salonach? Nastąpić to ma już na początku przyszłego roku.