Siedmiomiejscowy SUV Lexusa wyceniony
Lexus RX L jest pierwszym na europejskim rynku SUV-em tej japońskiej marki z trzecim rzędem siedzeń. Wariant siedmiomiejscowy, dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym, będzie kosztował w polskich salonach Lexusa 366 900 zł.
W porównaniu do standardowego RX-a wersja siedmioosobowa ma dłuższą o 110 mm tylną część, a dzięki bardziej pionowo poprowadzonej tylnej szybie osoby podróżujące na dwóch dodatkowych fotelach będą mieć całkiem sporo miejsca nad głowami. Drugi rząd siedzeń to kanapa dzielona w stosunku 40/20/40 z dźwignią, która przesuwa fotel drugiego rzędu ku przodowi. Takie rozwiązanie powinno zapewnić stosunkowo łatwy dostęp do tylnego rzędu.
Ponadto drugi rząd siedzeń został umiejscowiony nieco wyżej, co daje siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi. Dla wygody trzeci rząd siedzeń wyposażono w mechanizm elektrycznego składania, zaś elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, dostępne w modelu RX L jako opcja, otwierają się po zbliżeniu ręki do emblematu Lexusa. Długość podłogi bagażnika za trzecim rzędem jest w RX L większa niż u konkurentów, co zapewnia całkiem spore możliwości transportowe.
Ceny Lexusa RX 450h w odmianie L zaczynają się od 366 900 zł. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. napęd na obie osie E-FOUR, selektor trybu jazdy, 3-strefową automatyczną klimatyzację czy podgrzewane siedzenia, aktywny tempomat, a także nawigację.
Dopłaty nie wymagają również zaawansowane systemy bezpieczeństwa - m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.
Wydłużona odmiana Lexusa RX jest napędzana układem hybrydowym Lexus Hybrid Drive z 3,5-litrowym silnikiem V6, generatorem, silnikiem elektrycznym oraz przekładnią planetarną pełniącą rolę elektronicznie sterowanej przekładni bezstopniowej (e-CVT). Łączna moc układu hybrydowego to 313 KM.