Shooting Brake Mercedesa z mocą 421 KM
Na początku lipca Mercedes zaprezentował dwa pierwsze kompaktowe modele – Klasę A oraz CLA – z topowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, który jest najmocniejszą jednostką napędową w tej klasie. Teraz przyszła kolej na następną wersję nadwoziową z tym silnikiem. Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake to propozycja dla tych, którzy obok dużej dawki mocy od auta oczekują również nieco więcej praktycznego wymiaru.
Dlatego też najnowszy model z gwiazdą na masce nie zaskakuje specjalnie żadnymi rozwiązaniami czy też prezentowaną stylistyką. Jak przystało na przedstawiciela Mercedesów z rodziny AMG, wersja Shooting Brake będzie miała nieco zmodyfikowaną przednią część nadwozia, bardziej muskularne nadkola i liczne dodatki, które będą podkreślać sportowy charakter modelu.
Naturalnie, w porównaniu do standardowego CLA 45 AMG, inny będzie również tył nadwozia. Shooting Brake to zdecydowanie bardziej praktyczna odmiana CLA z bagażnikiem o pojemności 505 litrów. W nowej generacji modelu szerszy będzie także otwór bagażnika (871 vs 635 mm).
Wnętrze jest mieszanką sportowych i eleganckich rozwiązań. Nie zabraknie sportowych foteli i kierownicy, alcantary czy też czerwonych przeszyć oraz metalowych nakładek na pedały.
Pod maską pracuje wspomniany już najmocniejszy obecnie silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem (M139), który charakteryzuje się mniejszą wagą oraz mniejszym tarciem wewnętrznym. Dwulitrowa jednostka w odmianie z literką S generuje moc 421 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W słabszej wersji ten sam silnik ma odpowiednio 387 KM i 480 Nm.
Mocniejsza odmiana będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4 s i osiągnąć maksymalną prędkość 270 km/h. W słabszej wersji trzycyfrową prędkość osiągniemy 0,1 s później i rozpędzimy się maksymalnie do 250 km/h.
W standardzie CLA 45 Shooting Brake otrzymamy dwusprzęgłową przekładnię o 8 przełożeniach (AMG SPEEDSHIFT DCT-8G), a także aktywny napęd na wszystkie koła MG Performance 4MATIC+. Za odpowiednie zachowanie na drodze odpowiadać będzie także system AMG Torque Control z aktywnym tylnym dyferencjałem, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy kołami tylnej osi. W mocniejszej odmianie na liście standardowego wyposażenia otrzymamy także specjalny tryb jazdy do driftowania. Aby go załączyć niezbędne jest wyłączenie systemu kontroli trakcji i przejścia na manualny tryb zmiany biegów.