Setka w dwa lata
W ciągu 10 lat Toyota sprzedała w Europie 200 000 egzemplarzy Priusa, z czego połowę w ostatnich dwóch latach.
Prius wszedł na europejski rynek w 2000 roku. W Japonii pojawił się już trzy lata wcześniej. Pierwsza generacja Priusa nie zdobyła uznania kierowców, w czym częściowo zawiniły wysokie ceny a ale pewnie także obawa kierowców przed nową technologią. Pierwsze 100 000 sprzedaży osiągnięto dopiero w 2008 roku. Nowa generacja Priusa wprowadziła ten samochód do grona popularnych rodzinnych samochodów - ma już 5 miejsc, spory bagażnik i bardziej interesującą stylizację. Teraz wchodzi nowa generacja, umożliwiająca doładowanie akumulatorów samochodu z sieci elektrycznej.
Na świecie Priusów sprzedano niemal dziesięć razy tyle co w Europie. Według szacunków jesienią globalna sprzedaż tego modelu ma przekroczyć 2 miliony sztuk. Do 2020 roku Toyota chce w każdym ze swoich europejskich modeli oferować także napęd hybrydowy - pierwszy jest Auris HSD.
(mysz)