Seat Tarraco FR będzie hybrydą PHEV
Podczas wystawy we Frankfurcie jedną z gwiazd na stoisku Seata będzie model Tarraco w odmianie FR i z napędem hybrydowym typu plug-in. To pierwsze takie połączenie sportowej wersji FR z technologią PHEV.
Za napęd hybrydowego Seata Tarraco odpowiadać będzie 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, który wspomagany będzie przez jednostkę elektryczną, która rozwija dodatkowo 115 KM. Całkowita moc wyjściowa systemu hybrydowego Seata Tarraco wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy jest równy 400 Nm, co przekłada się na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h i czas sprintu do 100 km/h w 7,4 s.
Energia niezbędna do zasilania motoru elektrycznego gromadzona jest w bateriach litowo-jonowych o pojemności 13 kWh. W trybie czysto elektrycznym hybrydowy Seat Tarraco będzie w stanie pokonać dystans 50 km.
Seat Tarraco FR będzie się wyróżniał nieco zmodyfikowaną stylistyką nadwozia. Poszerzono m.in. nadkola, usportowiono tylny spojler, a także zastosowano charakterystyczne dla wersji FR 19-calowe felgi aluminiowe, choć za dopłatą nabywca będzie mógł wybraź wersję 20-calową. Sportowego charakteru dodaje linia tylnych świateł poprowadzona przez całą szerokość samochodu. Specjalnie dla hybrydowej wersji SUV-a Seata wprowadzono także nowy, szary kolor nadwozia (Fura Grey).
We wnętrzu Tarraco FR znajdziemy m.in. najnowszą generację systemu multimedialnego z ekranem o przekątnej 9,2 cala. Pasażerowie siedzący z przodu będą podróżować w sportowych fotelach kubełkowym z elektryczną regulacją i funkcją zapamiętywania ustawień.
Seryjna produkcja Seata Tarraco FR oraz jego odmiany PHEV rozpocznie się w połowie przyszłego roku. Do początku 2021 r. marki Seat i Cupra zaprezentują 6 kolejnych modeli wykorzystujących napęd elektryczny.