SEAT rozszerza ofertę modeli Alhambra z silnikami Diesla
SEAT uzupełnił ofertę popularnego modelu Alhambra o nową wersję z silnikiem Diesla. Nowa jednostka o mocy aż 130 KM (96 kW) należy do uznanej i sprawdzonej serii silników 1.9 TDi.
<strong>
SEAT uzupełnił ofertę popularnego modelu Alhambra o nową wersję z silnikiem Diesla. Nowa jednostka o mocy aż 130 KM (96 kW) należy do uznanej i sprawdzonej serii silników 1.9 TDi.
</strong>
Jest to najmocniejszy silnik Diesla dostępny w modelu Alhambra i podobnie jak w przypadku pozostałych wersji tego auta, towarzyszy mu sześciostopniowa skrzynia biegów. MPV SEAT-a z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 13 sekund i osiąga prędkość maksymalną blisko 190 km/h.
Lepsze osiągi nie spowodowały wzrostu zużycia paliwa. Z danych fabrycznych wynika, że Alhambra z nowym silnikiem 1.9 TDi 130 KM jest pod tym względem wręcz najoszczędniejszą wersją.
Nowy model dostępny będzie w wersjach wykończenia Signo i Sport. Standardowe wyposażenie obydwu wersji obejmuje ESP z EBA, dwie czołowe poduszki powietrzne i poduszki boczne oraz, po raz pierwszy w samochodzie marki SEAT, poduszkę ochraniającą głowę.
Zaprezentowany po raz pierwszy w nowej Ibizie i Cordobie, silnik TDi 130 KM uzupełnił ofertę dwóch innych silników wysokoprężnych dostępnych w modelu Alhambra: 1.9 TDi 90 KM (66 kW) i 1.9 TDi 115 KM (85 kW). Temu ostatniemu może towarzyszyć także automatyczna skrzynia biegów i napęd na 4 koła.
Lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa
Nowy SEAT Alhambra 1.9 TDi 130 KM oferuje wyjątkowe osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Prędkość maksymalna wynosi w przypadku tej wersji 188 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 12,8 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje 47,2 sekundy. Prędkość maksymalna nowej wersji jest o 7 km/h wyższa niż w modelu z silnikiem 1.9 TDi 115 KM (odpowiednio 181 km/h), a zatem jest to teraz najszybsza Alhambra z silnikiem wysokoprężnym.
Potężny maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm przy 1900 obr/min. zapewnia komfort prowadzenia i bezpieczne wyprzedzanie. Samochód wykazuje także doskonałą elastyczność na poszczególnych biegach – na przykład zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje 13,6 sekundy.
Nowy silnik pozwala także uzyskać najlepsze przyspieszenie w porównaniu z pozostałymi wersjami Alhambry z silnikami wysokoprężnymi. 130-konny 1.9 TDi pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 12,8 sekundy, czyli prawie o sekundę krócej niż wersja z silnikiem 1.9 TDi 115 KM (13,7 s).
Model z nowym silnikiem jest także najoszczędniejszą wersją Alhambry – zużywa 8,3 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu miejskim, zaledwie 5,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym.
Poduszka powietrzna ochraniająca głowy pasażerów – po raz pierwszy w samochodzie marki SEAT
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli obejmuje ważną nowinkę dostępną po raz pierwszy w samochodach marki SEAT. Jest to poduszka powietrzna ochraniająca głowę, która zwiększa poziom bezpieczeństwa pasażerów w razie kolizji. Jest to rodzaj kurtyny powietrznej osłaniającej głowy pasażerów zajmujących fotele we wszystkich rzędach.
Poduszka ta ma pojemność 55 litrów i ukryta jest w krawędzi sufitu nad drzwiami. Poduszka rozwija się na całej długości wnętrza pojazdu, od sufitu do dolnej krawędzi szyb bocznych. W napełnionej poduszce można wyróżnić dwie strefy: bezpośrednio przy pasażerach poduszka napełniona jest całkowicie, podczas gdy strefy ponad słupkami drzwi pozostają płaskie.
Poduszka ochraniająca głowy uruchamiana jest jednocześnie z poduszkami bocznymi impulsem z sensorów wykrywających boczną kolizję, umieszczonych na poziomie pierwszego i drugiego rzędu foteli po obydwu stronach pojazdu. Poduszka napełnia się także w przypadku wywrócenia pojazdu do góry kołami. Uderzenie w tył pojazdu może spowodować napełnienie tylko poduszki ochraniającej głowy, bez aktywacji poduszek bocznych.
Nowy element wyposażenia podnoszący bezpieczeństwo dostępny jest standardowo w wersjach Sport i Signo modelu Alhambra oraz jako opcja w wersji Stella.
SEAT Alhambra wyposażony jest także w dwie duże czołowe poduszki powietrzne (60 litrów dla kierowcy i 95 litrów dla pasażera), poduszki boczne z przodu, strefy kontrolowanego zgniotu, belki wzmacniające w drzwiach, bezpieczną (łamaną) kolumnę kierownicy oraz zagłówki wszystkich foteli.
Więcej bezpieczeństwa: ESP z EBA w standardzie
Na podniesienie poziomu bezpieczeństwa aktywnego w modelu Alhambra wypływa dynamiczna charakterystyka podwozia, zaawansowany układ hamulcowy i sportowe zestrojenie zawieszenia – a więc typowe cechy wszystkich pojazdów marki SEAT.
Alhambra TDi 130 KM w wersji standardowej posiada miedzy innymi wydajnie pracujące zawieszenie oraz rzadko spotykane w tym segmencie aut skuteczne hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach z ABS najnowszej generacji oraz programem stabilizującym ESP z EBA.
Od grudnia ubiegłego roku wszystkie pojazdy wyposażone w ESP posiadają także system wspomagania hamowania awaryjnego EBA. System ten rozpoznaje gwałtowne hamowanie i maksymalnie zwiększa siłę wspomagania układu hamulcowego nie doprowadzając jednak do zablokowania kół. System uruchamia się samoczynnie w przypadku gwałtownego lub kilkukrotnego naciśnięcia na pedał hamulca w krótkich odstępach czasu, zapewniając maksymalna skuteczność hamowania w takich sytuacjach.
Wśród dodatkowych elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo bierne dostępny jest praktyczny fotelik dziecięcy zaprojektowany w ten sposób, aby nawet najmniejsi pasażerowie mogli cieszyć się większym bezpieczeństwem i komfortem podróżowania. Na pierwszy rzut oka fotelik nie różni się od zwykłych foteli i w normalnym ustawieniu może być używany przez dorosłego. Fotel zmienia się w fotelik dziecięcy po podniesieniu w prosty sposób środkowej części siedziska. Takie ustawienie jest odpowiednie dla dzieci ważących od 15 do 32 kilogramów. Dla mniejszego dziecka można także obniżyć część oparcia, dzięki czemu w foteliku można bezpiecznie przewozić dzieci ważące od 9 do 18 kilogramów.
Ważnym elementem decydującym o bezpieczeństwie aktywnym jest dobra widoczność nocą. Nowy SEAT Alhambra może być wyposażony w reflektory ksenonowe, które świecą jaśniej od reflektorów standardowych.
Jak zwykle w przypadku pojazdów marki SEAT, Alhambra dostępna jest z wykończeniem Sport przewidzianym dla kierowców preferujących bardziej dynamiczny styl jazdy. W tej wersji zawieszenie obniżono o 25 mm i zastosowano potężniejsze wahacze wzdłużne.
Wyposażenie wersji Signo i Sport
Imponująca lista standardowego wyposażenia najnowszej Alhambry w wersjach Sport i Signo obejmuje takie elementy jak: dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne z przodu, poduszki ochraniające głowy, ABS, ESP z EBA, regulację wysokości foteli, klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka boczne składane do parkowania, elektryczne podnośniki szyb bocznych, opony 215/55 i 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, czteroramienną kierownicę w skórzanym pokryciu, system mocowania fotelików dziecięcych Isofix i alarm wolumetryczny.
Sportowe zawieszenie, przyciemniane szyby boczne z tyłu i radio Elba z odłączanym wyświetlaczem i ośmioma głośnikami zarezerwowane są tylko dla wersji Sport.
Alhambra w Wersji Signo wyposażona jest z kolei dodatkowo w komputer pokładowy, system ułatwiający parkowanie, zmodernizowane radio Scala z odłączanym wyświetlaczem i 10 głośnikami, zmieniarkę na 6 CD, cruise control (tempomat), podgrzewaną szybę czołową i lampkę do czytania w tylnej części kabiny.
Klienci pragnący spersonalizować swój samochód mogą zamówić dodatkowe opcje. Zarówno wersje Sport, jak i Signo mogą być wyposażone w reflektory ksenonowe, podwójny układ klimatyzacji Climatronic, odtwarzacz CD montowany w desce rozdzielczej, wielofunkcyjne koło kierownicy z przyciskami do sterowania radiem i tempomatem, instalację umożliwiającą podłączenie telefonu, system nawigacji satelitarnej, trzeci rząd foteli, obrotowe fotele przednie, podgrzewane fotele pokryte materiałem Alcantara lub szaro-beżową skórą, elektrycznie otwierany dach, lodówkę i hak do holowania przyczepy.
Niektóre elementy dostępne jako opcja w wersji Sport stanowią standardowe wyposażenie wersji Signo. Są to: radio Scala z 10 głośnikami, zmieniarka na 6 CD i pakiet Technic, w skład którego wchodzi system ułatwiający parkowanie, tempomat i komputer pokładowy.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company</strong>