Seat Leon ST - hiszpańska funkcjonalność
Po kilku latach błądzenia i szukania własnej drogi, Seat wreszcie trafił na odpowiednie tory i zaczął tworzyć auta, które mogą się podobać. Co prawda jest się do czego doczepić, ale jeśli Hiszpanie dalej będą podążać w tym kierunku, już wkrótce na rynku pojawi się bardzo ciekawa alternatywa dla nieco smętnych już liderów. Czy Seat Leon ST zapoczątkuje rewolucję?
Być może rewolucja to zbyt duże słowo, ale nowy Seat Leon ST zaprezentowany na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie z pewnością może być alternatywą dla tych, którzy nie chcą wybierać "jedynej słusznej opcji" ze znaczkiem VW na klapie. Stylistyka kombi jest trudna, ale Seat wykonał zadanie na bardzo mocną 4 z plusem - jest kilka elementów, które można zmienić, ale ogólne wrażenie jest bardzo dobre!
„Ten jakże sportowy charakter, zaskakująco szeroka użyteczność i to połączenie najnowszej technologii w raz z artystyczną stylistyką, to właśnie jest nowy Leon ST. To model, który definiuje nowe standardy w klasie kompaktowych kombi – przy bardzo konkurencyjnej cenie. Po jakże udanym wejściu na rynek wersji 5-drzwiowej Leon i 3-drzwiowej Leon SC, nowe ST jest idealnym dopełnieniem, co pozwala na kompletną prezentacje wartości marki SEAT.”
Jeśli chodzi o konkrety i sprawy praktyczne, Seat Leon ST mierzy 4540 mm długości, co jest wartością o 277 mm większą w porównaniu do 5-drzwiowego hatchbacka. Co prawda oba modele mają taki sam rozstaw osi na poziomie 2636 mm, ale w przypadku wariantu ST tylny zwis został nieco wydłużony aby zwiększyć przestrzeń bagażową, która z kolei liczy 587 litrów. Po złożeniu tylnych foteli, przestrzeń ta wzrasta do 1470 litrów.
Pod maską Seata leona ST wylądują te same silniki, co w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Chodzi o jednostkę 1,2 TSI o mocy 86 oraz 105 KM, 1,4 TSI o mocy 122 i 140 KM oraz topowy wariant 1,8 TSI o mocy 180 KM. Jeśli ktoś woli jednostki wysokoprężne do wyboru będzie miał 90-konny silnik 1,6 TDI oraz 2,0 TDI w dwóch wariantach o mocy 150 i 184 KM. Warto jednak wspomnieć o dwóch ciekawych nowościach w ofercie Leona.
Chodzi o warianty TGI oraz Ecomotive. Ta druga wersja modelu zostanie wyposażona w oszczędny silnik wysokoprężny o pojemności 1,6-litra i mocy 110 KM. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to 3,2 l/100km. Drugą nowością będzie Seat Leon TGI z silnikiem działającym w technologii bi-fuel. Mówiąc wprost, silnik może być zasilany tradycyjną benzyną lub gazem CNG. Do napędu służy turbodoładowana jednostka 1.4 generująca 110 KM. Zużycie gazy sięga poziomu 3,5 kg/100km. Zasięg na gazie to 400 km, zaś na zwykłej benzynie 900 km.