SEAT LEON - Najbardziej sportowy duch
Od czasu wprowadzenia go rynek we wrześniu 1999 r., SEAT Leon zajmuje wiodącą pozycję na rynku. Teraz, w roku 2002, w pełni realizuje firmowe hasło „SEAT auto emoción”, obejmując szerszą, jeszcze bardziej usportowioną gamę wersji o aż pięciu poziomach wykończenia i wyposażenia: Stella, Sport, Top Sport, Signo i Cupra R.
Od czasu wprowadzenia go rynek we wrześniu 1999 r., SEAT Leon zajmuje wiodącą pozycję na rynku. Teraz, w roku 2002, w pełni realizuje firmowe hasło „SEAT auto emoción”, obejmując szerszą, jeszcze bardziej usportowioną gamę wersji o aż pięciu poziomach wykończenia i wyposażenia: Stella, Sport, Top Sport, Signo i Cupra R. Jeśli dodać do tego gamę dziewięciu silników, Leon potrafi zaspokoić potrzeby każdego użytkownika.
Nowością w Paryżu jest Leon Top Sport – najbardziej usportowiony zestaw wyposażenia wersji z napędem na przednie i na cztery koła oraz silnikami 1.8 20VT 180 KM i 1.9 TDi 150 KM.
Kolejną nowością modelu Leon jest wersja 1.9 TDi 4 o mocy 150 KM (110 kW), która jest już dostępna na rynku hiszpańskim. Leon TDi 4 z napędem na cztery koła osiąga prędkość maksymalną 211 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy, a przy tym zużywa zaledwie 5,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu pozamiejskim. Silnik ten współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów i posiada układ napędu czterech kół pojazdu sterowany elektronicznie przez system Haldex.
Leon Top Sport
Usportowiony SEAT Leon jest teraz oferowany w specjalnej wersji wykończenia pod nazwą Top Sport. Dynamiczne elementy tej wersji obejmują wyraziste zderzaki, atrapy wlotu powietrza typu „plaster miodu”, tylny spojler i obniżone progi oraz aluminiowe wstawki w konsoli środkowej. Sportowy wygląd podkreślają opony 225/45 i 17-calowe obręcze kół.
Wersja Top Sport występuje we wszystkich modelach napędzanych silnikami 1.8 20VT 180 KM i 1.9 TDi 150 KM, zarówno w napędem przednim, jak i z napędem na cztery koła. Wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, system ABS, TCS w wersjach z napędem na przednie koła, system ESP z układem EBA (Emergency Brake Assistance) w wersji z napędem na 4 koła, elektrycznie podnoszone szyby, zdalnie sterowany zamek centralny, zestaw audio CD Aura z ośmioma głośnikami, komputer pokładowy, dwutonowy sygnał dźwiękowy oraz gniazdo 12V w bagażniku.
System EBA jest najnowszej generacji, wyrafinowanym układem wspomagania hamowania, który działa automatycznie w nagłych sytuacjach, gwarantując uzyskanie większej skuteczności hamowania. Zależnie od nacisku wywieranego na pedał, system rozpoznaje potencjalne zagrożenie i zapewnia przyłożenie odpowiedniego nacisku w celu zatrzymania pojazdu na możliwie najkrótszym odcinku.
Wszystkie wersje Top Sport mogą być również wyposażone w pakiet Alcantara, z tapicerką skórzaną i Alcantara - pełną elektryczną regulacją przednich foteli - alarmem wolumetrycznym, systemem ESP, dynamicznym systemem nawigacji, wycieraczkami z detektorem deszczu, zestawem montażowym do telefonu komórkowego oraz elektrycznym szyberdachem.
Lepsze wyposażenie w całej gamie wersji
We wszystkich nowych wersjach system ABS jest obecnie oferowany jako standard, począwszy od podstawowej wersji Stella, podobnie jak możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera. Przy przewożeniu małego dziecka na przednim fotelu poduszkę powietrzną można odłączyć poprzez przekręcenie kluczyka w specjalnym zamku w schowku przed fotelem pasażera. Kiedy poduszka powietrzna jest odłączona, na konsoli środkowej zapala się lampka ostrzegawcza.
System TCS występuje jako standard we wszystkich wersjach Top Sport z napędem kół przednich oraz w większości modeli Sport i Signo – wyjątkami są wersje Signo 1.6 16V 105 KM, TDi 90 KM oraz wszystkie wersje Stella, w których jest on oferowany jako wyposażenie dodatkowe. System ESP jest wyposażeniem standardowym w modelu Cupra R i w obu modelach z napędem na przednie koła oraz dodatkowym w pozostałych modelach. Wszystkie SEAT-y Leon z systemem ESP są również wyposażone w system EBA.
Standardowym wyposażeniem wersji Stella są dwie poduszki powietrzne w przodu, poduszki boczne, wspomaganie układu kierowniczego, kierownica z regulacją wysokości i głębokości, elektrycznie podnoszone przednie szyby, ABS, zdalnie sterowany zamek centralny, regulacja wysokości siedziska fotela kierowcy oraz radiomagnetofon z czterema głośnikami.
W wersji Sport, występującej z silnikami 1.6 16V 105 KM, 1.8 20V 125 KM i 1.9 TDi 110 KM, auto jest obecnie standardowo wyposażone w 16-calowe felgi aluminiowe i opony 205/55, komputer pokładowy, dwutonowy sygnał dźwiękowy, gniazdo 12V w bagażniku oraz radioodbiornik z odtwarzaczem CD Aura.
Pełna gama obejmuje wersje Signo i specjalną Sport Limited, z silnikiem 1.9 TDi 90 KM, pełnym wyposażeniem i wyróżniającym się wyglądem dzięki zastosowaniu zderzaków i spojlerów dolnych w kolorze nadwozia oraz specjalnych felg aluminiowych.
Lista elementów wyposażenia dodatkowego obejmuje elektryczny szyberdach, sześciopłytowy automatyczny zmieniacz płyt CD zamontowany z przodu w schowku przed fotelem pasażera, alarm wolumetryczny, układ cruise control, zestaw instalacyjny do telefonu komórkowego, wycieraczki z detektorem deszczu oraz tapicerkę skórzaną. SEAT Leon może również zostać wyposażony w jeden z dwóch systemów nawigacji. Każdy z nich w dynamiczny sposób informuje kierowcę za pomocą komunikatów słownych i symboli graficznych na ekranie. Wyższa wersja jest wyposażona w większy, kolorowy wyświetlacz i mapy sytuacyjne.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company S.A.</strong>