Seat Leon Cross Sport - Cupra SUV
Wygląda na to, że Seat znalazł niszę rynkową miksując ze sobą dwa różne pomysły na samochód. Co z tego wyszło?
A co by było, gdyby... Lubimy czasem zadawać sobie hipotetyczne pytania zastanawiając się co by z nich się narodziło. Inżynierowie Seata nie tylko zadali sobie pytanie: co by było gdyby połączyć za sobą Leona Cuprę i X-Perience, ale też stworzyli odpowiedź.
Seat Leon Cross Sport, choć jest zupełną nowością i z pewnością wielu zaskoczył swoim debiutem, to nie ma w sobie niczego nowego. Zbudowano go bowiem ze znanych i dostępnych w koncernie Volkswagena klocków. Nadwozie to dobrze znany Leon SC, podwozie to kombinacja podwyższonego prześwitu X-Perience'a (+41 mm) ze sztywnością Cupry, a układ napędowy zapożyczono u „konkurencji”.
Do napędu użyto silnika 2.0 TSI o mocy 300 KM i momencie 380 Nm, a wszystko poprzez dwusprzęgłową skrzynię DSG o sześciu przełożeniach trafia na obie osie. Domyślacie się już o jakie auto chodzi? Dokładnie, napęd Cross Sporta przejęto wprost z Volkswagena Golfa R. Nie powinno zatem dziwić, że najnowszy Seat potrafi rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy.
Seat Leon Cross Sport to wersja koncepcyjna. O tym, czy trafi do produkcji seryjnej zdecyduje odzew ze strony potencjalnych klientów.