Seat Ateca od 77.100 zł
Do sprzedaży na polski rynek szykuje się pierwszy SUV w historii marki Seat. Model o nazwie Ateca będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych oraz w czterech wersjach silnikowych.
Wszyscy mają SUV-y, więc i w ofercie Seata nie mogło zabraknąć przedstawiciela tego segmentu rynkowego. Hiszpanie mieli jednak ułatwione zadanie przy wprowadzaniu modelu o nazwie Ateca. Mogli bowiem skorzystać z doświadczenia swojego macierzystego koncernu, Volkswagena, w tworzeniu tego typu modeli.
Seat Ateca jest bliźniaczym modelem Volkswagena Tiguana. Powstał na tej samej płycie podłogowej MQB. Mierzy 4.363 mm długości, 1.841 mm szerokości i w zależności od wersji 1.601-1.611 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi zaś 2.638 mm.
Podstawowa wersja Seata Ateki - Reference - na wyposażeniu standardowym posiada m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, zamek centralny oraz system multimedialny Media System Touch z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Ateca w tej wersji będzie się poruszać na 16-calowych stalowych obręczach.
W podstawowej wersji wyposażeniowej Ateca będzie oferowana jedynie z dwoma najsłabszymi jednostkami napędowymi - trzycylindrowym silnikiem benzynowym z doładowaniem o pojemności 1 litra i mocy 115 KM oraz 1,6-litrowym dieslem TDI o takiej samej maksymalnej mocy. Obie jednostki współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. W przypadku benzynowej odmiany cena zaczyna się od 77.100 zł, zaś za najtańszego diesla przyjdzie zapłacić co najmniej 85,5 tys. zł.
Zdecydowanie więcej do wyboru będzie w przypadku wersji Style, w standardowym wyposażeniu której znajdziemy automatyczną klimatyzację, światła w technologii LED (z przodu i tyłu), tempomat czy czujniki parkowania. Do dwóch jednostek z wariantu Reference dołączą dwa kolejne silniki o mocy 150 KM - benzynowy 1.4 TSI i dwulitrowy diesel TDI. Mocniejsze wersje silnikowe będą dostępne również z napędem na wszystkie koła oraz z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Najtańsza odmiana Ateki w wersji wyposażeniowej Style z litrowym silnikiem benzynowym kosztuje 90.400 zł. Jeśli chcemy hiszpańskiego SUV-a z napędem 4x4 musimy przygotować co najmniej 109.600 (1.4 TSI).
I wreszcie najbogatsza odmiana w ofercie, czyli Xcellence, która będzie dostępna jedynie z mocniejszmi silnikami. Ceny tej wersji startują od 106.800 zł w przypadku silnika 1.4 TSI i od 118.500 za 150-konny silnik wysokoprężny. Najdroższą pozycją w cenniku jest wariant z 7-stopniową przekładnią DSG i napędem 4x4, który został wyceniony na kwotę 146.100 zł.
Ile kosztuje konkurencja?
Ceny bliźniaczego Tiguana startują ze sporo wyższego poziomu, bo od 97.980 zł, ale w tej cenie otrzymamy jednostkę 1.4 TSI o mocy 125 KM, natomiast najtańszą w ofercie wersję wysokoprężną otrzymamy w cenie 105.380 zł. Nieco tańszy jest natomiast kompaktowy SUV Kii. Ceny Sportage'a zaczynają się od 74.990 zł za silnik benzynowy 1.6 GDI o mocy 132 KM. Ale już za diesla zapłacimy więcej (90.990 za 1.7 CRDI o mocy 115 KM). I jeszcze Nissan Qashqai. Tu zarówno podstawowa benzyna (115 KM), jak i diesel (110 KM) wypadają nieco taniej od hiszpańskiego SUV-a, kosztując odpowiednio 73,3 tys. i 82,8 tys. zł.