SEAT Altea Prototipo - koncepcja MSV staje się rzeczywistością
Podczas sześćdziesiątego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowany zostanie SEAT Altea Prototipo, będący realizacją całkowicie nowej koncepcji samochodu.
<strong>Podczas sześćdziesiątego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowany zostanie SEAT Altea Prototipo, będący realizacją całkowicie nowej koncepcji samochodu.</strong>
Prototyp ten jest zwiastunem ostatecznego modelu produkcyjnego, również noszącego nazwę Altea, którego wprowadzenie na rynek zaplanowano na rok 2004. Będzie to pierwszy model SEAT-a opracowany wspólnie z nową Grupą Audi (Audi Brand Group), utworzoną na początku roku 2002.
SEAT Altea Prototipo nie jest zwykłą fantazyjną, futurystyczną propozycją, ani demonstracją twórczych umiejętności pracowników Martorell Technical Centre - to pojazd, który tylko kilka kroków dzieli od trafienia na linie produkcyjne. Mamy tu prawdziwy prototyp, dający wyobrażenie o kuszących kształtach nowego modelu, który ma się stać filarem hiszpańskiej marki, przyciągającym uwagę na równi z modelami Ibiza i León.
Altea Prototipo daje wgląd w cechy nowego wizerunku modeli SEAT-a. Z przodu widzimy wielką kratkę osłony chłodnicy, na której dumnie widnieje symbol firmy, dodatkowo akcentowany reflektorami przywodzącymi na myśl kocie oczy. Gdy spojrzymy na auto z boku, od razu zauważymy dynamiczną linię nadwozia, opadającą nad drzwiami i biegnącą ku wnękom tylnych kół. Taka zakrzywiona linia będzie charakterystyczną cechą sylwetki wszystkich przyszłych modeli SEAT-a.
W sylwetce SEAT-a Altea Prototipo nie ma wyraźnego wyróżnienia komory silnika, przedziału pasażerskiego i bagażnika, można więc powiedzieć, że jest to auto naprawdę jednobryłowe. Całość tworzy jednak naprawdę wyjątkową, "sportową przestrzeń" o nazwie MSV.
Skrót MSV pochodzi od nazwy Multi Sport Vehicle, nadanej koncepcji samochodu o jednobryłowym nadwoziu i wielkich walorach sportowych. W Altea Prototipo oznacza to układ siedzeń 2+2 (faktycznie są to cztery indywidualne fotele), aerodynamiczną sylwetkę, zwarte, obniżone, pięciodrzwiowe nadwozie i takie typowe dla rasowego sportowego samochodu szczegóły wykończenia, jak duże 19-calowe obręcze kół z niskoprofilowymi oponami i potężne hamulce, widoczne przez szprychy kół.
Imponujący wygląd idzie w parze z wyśmienitymi osiągami, bez trudu dającymi się zademonstrować przez ten w pełni funkcjonalny model. W Altea Prototipo wykorzystano nowość technologiczną opracowaną w laboratoriach SEAT-a,
a mianowicie potężny benzynowy silnik 2.0 FSI, będący pierwszym silnikiem FSI w ofercie naszej firmy. Rozwijana przez silnik moc 150 KM jest przekazywana na koła przednie poprzez 6-biegową automatyczno-sekwencyjną skrzynię biegów Tiptronic. W konstrukcji wykorzystano oczywiście doskonałe "zręczne podwozie" (Agile Chassis), znane też jako DSR (Dynamic Steering Response), także opracowane przez<br>SEAT-a.
Altea Prototipo ilustruje fundamentalne wartości hiszpańskiej marki, przejawiające się w nowatorskim, oryginalnym wzornictwie, zdecydowanie sportowym charakterze samochodów i technologii mającej dawać radość z jazdy.
Praktyczna realizacja nowej koncepcji MSV zostanie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a ostateczna wersja produkcyjna już wkrótce pojawi się na drogach.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company S.A.</strong>