SCG 003 Stradale oraz Competizione - dla radykałów
Jak wiemy, salony samochodowe to nie tylko stonowane auta produkcyjne lub nieco bardziej fantazyjne koncepty. Na genewskim salonie zobaczymy również dość radykalne projekty jak np. SCG 003 Stradale oraz Competizione. Sprawdźmy, z czym mamy do czynienia.
Firma Scuderia Cameron Glickenhaus, w skrócie SCG postanowiła pokazać bardzo nietypowy model 003 Stradale oraz torową odmianę tego auta - Competizione. Oba modele powstały na bazie platformy z włókna węglowego, dzięki czemu wagę udało się ograniczyć do 1350 kilogramów. Do napędu służy ciągle rozwijana jednostka V6 dostarczona przez Hondę.
Jest to podwójnie doładowany silnik 3.5 V6 generujący 530 KM przy 6800 obr./min oraz 700 Nm dostępnych przy 4500 obr./min. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów. Producent zastosował 18-calowe felgi, zaś rozkład masy jest niemal idealny - 49:51. Producent twierdzi, że odmiana Competizione po kilku przeróbkach może dostać homologację drogową.