Samsung wkracza na rynek motoryzacyjny
Europejczykom firma Samsung raczej kojarzy się głównie z telewizorami. Dla Azjatów oczywiste jest, że to również znany producent... luksusowych samochodów.
<strong>Europejczykom firma Samsung raczej kojarzy się głównie z telewizorami. Dla Azjatów oczywiste jest, że to również znany producent... luksusowych samochodów.</strong>
Od 2000 roku głównym udziałowcem Samsunga jest Renault. Do 2010 roku Francuzi zamierzają sprzedać 500 tysięcy samochodów produkowanych pod wspólnym szyldem Renault Samsung. Połowa z nich trafi na rynek koreański.
Model SM7, który właśnie pojawił się w koreańskich salonach, to luksusowa, pięciometrowa limuzyna oparta na znanym na japońskim rynku Nissanie Teana. Nowy Renault Samsung wyposażony został w 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 217 KM lub nowoczesną, skonstruowaną przy współpracy z Nissanem jednostkę Neo VQ o pojemności 2,3 litra i mocy 170 KM. Pojazd otwiera się i zapala przy pomocy karty (podobnie jak nowe modele Renault).
Auto oferuje swoim klientom mnóstwo nowoczesnych rozwiązań technicznych. W SM7 zastosowano między innymi: system samoadaptujących się poduszek powietrznych, ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania i EBD - system rozdziału siły hamowania. Co ciekawe, już w dniu premiery na samochód czekało ponad cztery tysiące zamówień. Zbudowanie nowego Renault Samsunga pochłonęło 220 milionów euro. Za dwa lata będziemy mogli podziwiać kolejne dzieło tej marki - SUV SM7.<br>
Marcin Zasada