Samochodowy Rynek Europejski
Fiat na piątym miejscu
<strong>Fiat na piątym miejscu </strong><br/>
<p class="maintext">Fiat Group Automobiles bardzo dobrze rozpoczął rok 2007 . Kontynuuje raz obraną drogę rozwoju, której celem jest wzrost udziałów w Europie zainicjowany w roku ubiegłym. W styczniu rynek samochodowy zanotował sprzedaż 1 225 000 samochodów (+0,4% ws do 2006), w tym sprzedaż marek Grupy to ponad 108 000 (+4,8%) osiągając udział 8,8 %, jest to wzrost 0,3 punktu procentowego ws do roku ubiegłego. Fiat Group Automobiles zanotował wzrost większy niż wzrost całego rynku, zajmując pozycję w śród liderów kontynentalnych i zdobywając piątą pozycję. Marka Fiata zarejestrowała w styczniu ponad 82 000 samochodów, (+4,6 % ws do tego samego miesiąca roku 2006) i zanotowała udział 6,7% (+0,3 punktu procentowego). Sukces brandu był możliwy przede wszystkim dzięki Grande Punto, drugi najchętniej kupowany samochód w Europie z udziałem 10,6% w tym segmencie i Pandzie, która dominuje w segmencie A. Od marca bardzo interesujące rokowania przedstawia również Fiat Bravo, na który w ciągu 10 dni przyjęto we Włoszech 8 000 zamówień; samochód będzie sprzedawany we Francji, Hiszpanii, Niemczech i Szwajcarii, a w kwietniu także w Polsce. </p>
<p class="maintext"> Lancia, zanotowała prawie 12 000 zarejestrowanych samochodów, uzyskując 1 % udziału (+0,1 punktu procentowego ws do roku ubiegłego). A na koniec Alfa Romeo, ze sprzedażą prawie 14 000 samochodów to jest (+9,3 punktu procentowego ws do roku ubiegłego). </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: FAP</strong></p>