Samochód dobry, motocykl zły - Nissan przeprasza i wycofuje reklamę [AKTUALIZACJA]
Skąd w Nissanie Juke taka ładna skrzynia biegów? Z motocykla. Nic przecież tak nie zdobi samochodu, jak trofea zdobyte w walce. A reklama nie działa tak dobrze, jeśli nie jest oparta na stereotypie.
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
<span class="wstepniak">Skąd w Nissanie Juke taka ładna skrzynia biegów? Z motocykla. Nic przecież tak nie zdobi samochodu, jak trofea zdobyte w walce. A reklama nie działa tak dobrze, jeśli nie jest oparta na stereotypie.</span></p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
<strong>Motocykl </strong>w starciu z <strong>samochodem </strong>nie ma żadnych szans. Tę prawdę objawioną zastosował kanadyjski <strong>Nissan</strong>, żeby zareklamować swojego nowego <strong>Juke</strong>'a, którego kierowca systematycznie i widowiskowo wykańcza w starciu <strong>motocyklistów </strong>ukazanych, a jakżeby inaczej, jako zło wcielone, które chce skrzywdzić niewinną dzieweczkę. Dzieweczka okazuje się, co prawda, nie do końca niewinna, a <strong>motocykliści </strong>to niezbyt wyrafinowani intelektualnie złoczyńcy, więc kierowca <strong>Nissana </strong>załatwia sprawę szybko i sprawnie. Ta historia ilustruje odpowiedź na pytanie, skąd w samochodzie wzięły się elementy przypominające <strong>motocyklowe</strong>.</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
<span class="srodtytul">AKTUALIZACJA:</span></p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
Jak dowiedzieliśmy się dzisiaj, <strong>reklama Nissana Juke</strong>, która powstała na zlecenie kanadyjskiego oddziału Nissana zostaje wycofana. Firma ugięła się pod ilością wiadomości otrzymanych od <strong>motocyklistów </strong>z całego świata i przeprasza za złe skojarzenia. Reklama wywołała falę oburzenia wśród <strong>motocyklistów </strong>z całego świata i odbiła się czkawką japońskiemu producentowi samochodów. W odpowiedzi na zalew maili otrzymywanych od poirytowanych użytkowników <strong>jednośladów</strong>, firma zapewniła, że reklama zostanie wycofana.</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
<br />
W oświadczeniu <strong>Nissana </strong>czytamy m.in. ,,Klipy były stworzone celowo w środowisku fantastycznym, by nie stanowić odniesienia do rzeczywistej niebezpiecznej jazdy samochodem i jej konsekwencji, których Nissan nie ma zamiaru promować. (...) Chcemy zapewnić o naszym zaangażowaniu w bezpieczeństwo drogowe zarówno kierowców naszych pojazdów, jak i innych użytkowników dróg. Nissan w żadnym wypadku nie popiera ani nie promuje nieostrożnego prowadzenia samochodu".</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
</p>
<p lang="pl-PL" style="text-align: justify;">
Film, który wywołał takie emocje możecie obejrzeć poniżej.</p>
Iza Prochal