Salon we Frankfurcie - Alfa Romeo
Alfa Romeo przyciąga klientów włoską stylistyką i wyglądem zewnętrznym, ale również cenionym przez nich komfortem użytkowania, konstrukcją oraz komfortem prowadzenia.
<p class="maintext"><strong>Alfa Romeo przyciąga klientów włoską stylistyką i wyglądem zewnętrznym, ale również cenionym przez nich komfortem użytkowania, konstrukcją oraz komfortem prowadzenia.</strong>
Bogactwo produktów przedstawionych na Frankfurckiej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej daje nam idealną możliwość zaprezentowania naszej filozofii. Samochody są bezdyskusyjnymi gwiazdami terenu wystawy, który można porównać do planu filmowego, zbudowanego z wielu przedziałów. Zaawansowane technologicznie aluminiowo-szklane komórki tworzą wielkie, zakrzywione pomieszczenia przypominające zbiorniki.
Scenerię uzupełnia wspaniała, umieszczona w górze konstrukcja, zbudowana z aluminium, szkła i stalowych dźwigarów, służąca jako biuro prasowe i pomieszczenie dla VIP’ów. Galeria otwarta wokół konstrukcji umożliwia obserwację pełnej oferty Alfy Romeo.
<strong>Honorowe miejsce przypada nowej Alfie GT</strong>, którą publiczność zobaczy po raz pierwszy. Model ten został stworzony we współpracy z firmą Bertone, co umożliwiło uzyskanie oryginalnej stylistyki połączonej z imponującymi osiągami. Reprezentuje ona rewolucyjne połączenie sportowej linii z komfortem i elegancją. Trzy wersje spośród tych pokazanych we Frankfurcie wyposażone są w silniki 2.0 JTS 16v oraz skrzynię biegów Selespeed, w czwartej natomiast zamontowano silnik 1.9 Multijet 16v.
Kolejnym centralnym punktem wystawy jest <strong>Nowa Alfa 166</strong>, sztandarowy produkt Alfy, który wyraża harmonię formy i treści, łącząc również styl wspaniałej limuzyny ze sportowymi cechami coupé. Wspaniały wygląd wnętrza i nadwozia samochodu, uzupełniają motywy ozdobne, wywołujące bogate wrażenia wizualne. Kształt pojazdu i dopasowana kolorystyka to również bardzo atrakcyjne i wyrafinowane cechy charakterystyczne. Wystawiane są dwie wersje, jedna z sześciocylindrowym silnikiem 3.2 i ręczną skrzynią biegów, a druga z silnikiem 2.4 Multijet 20v i skrzynią automatyczną, oba w wariancie wyposażenia Distinctive.
Wszystkie oczy skierowane będą również na Nową Alfę 156 i Sportwagon. Po ulepszeniach dokonanych ręką prestiżowego projektanta Giorgetto Giugiaro, te dwa modele stanowią idealne połączenie sportowego charakteru i elegancji, osiągów i wyważonej formy. Innymi słowy, wszystkich cech charakterystycznych dla marki.
Poza tymi produktami stoisko Alfa Romeo pokaże również prototyp <strong>Alfy 147</strong> z silnikiem 2.4 JTD o mocy 150 KM, połączonym z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Ten samochód wyścigowy brał 1 czerwca udział w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Nurburgring, gdzie zajął 19 miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie. Ukończył wyścig z przewagą aż sześciu okrążeń nad kolejnym samochodem wyposażonym w silnik Diesla.
Jak powszechnie wiadomo, nazwa Alfa Romeo jest praktycznie synonimem sportu motorowego.
Tradycję tę kontynuują samochody <strong>Alfa156 ETCC</strong>, które w tym roku będą uczestniczyć w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Alfa już od pięciu lat jest bezdyskusyjnym mistrzem tych popularnych i ważnych zawodów: posiada trzy kolejne tytuły wywalczone w wyścigu Euro STC, a przedtem dwukrotnie zdobyte mistrzostwo Włoch.
Ze świata samochodów sportowych przechodzimy do tych, które poruszają się po zwykłych drogach. Zaczynamy od <strong>147</strong>, naszego prestiżowego samochodu kompaktowego, reprezentowanego przez wersję z silnikiem 1.9 JTD 16v Multijet. Ten sam zespół napędowy zainstalowany jest również w <strong>Alfie 156</strong> w wersji Distinctive, ozdobionej nowym, chronionym patentem materiałem Alfatex. Paletę modeli uzupełniają: sedan wyposażony w sześciocylindrowy silnik 2.5 24v, oraz wersja sportwagon z mocnym silnikiem 2.4 Mutlijet o mocy 175KM.
Niemiecka wystawa ugości również <strong>Alfę 156 2.0 JTS</strong>, noszącą logo TI i wyposażoną w sekwencyjną skrzynię biegów Selespeed. Skrzynia Selespeed nie jest zwykłą ręczną skrzynią biegów, ale skrzynią półautomatyczną, która łączy pewność korzystania ze zautomatyzowanego urządzenia z szybkością działania skrzyń konwencjonalnych. Można wybrać również tradycyjne sprzęgło z pionową dźwignią lub sterowanie biegami umieszczone z tyłu obręczy kierownicy. Ten samochód został wyróżniony sportowym oznaczeniem <strong>TI (Turismo Internazionale)</strong>, które niegdyś nadawane było modelom o najwyższych osiągach. Dziś, te dwie proste, lecz chlubne litery ponownie pojawiają się na specjalnej linii modeli Alfy Romeo, która może cieszyć się dużym zainteresowaniem.
Wydzieliliśmy również przestrzeń dla nowej <strong>Alfy Spider i Alfy GTV</strong>, pokazującej tutaj swój nowy wygląd oraz nową, ulepszoną paletę wyposażenia oraz silników. Modele te zawsze dawały kierowcy satysfakcję z ich sportowego charakteru oraz stylu, a ich urok pozostaje niezmieniony. Obecnie oba te samochody są dostępne z bogatszym wyposażeniem i z mocnymi, sześciocylindrowymi silnikami 3.2 24v o mocy 240 KM.
Ci, którzy odwiedzą nasze wykonane z aluminium, szkła i pleksiglasu sale wystawowe, poznają również silniki: 3.2 V6 24v o mocy 250 KM (serce modeli GTA) oraz 2.0 JTS o mocy 165 KM. Wystawiamy również dwa mocne, wielozaworowe, turbodoładowane silniki Diesla – Multijet 1.9 16v o mocy 140 KM oraz 2.4 20v o mocy 175 KM. W ostatniej gablocie wystawowej znajdzie się wyrafinowane, dwużebrowe zawieszenie, instalowane w wersjach GTA oraz modelach 156 i 147. W ten sposób kolejny raz przypominamy gościom wystawy o rodzinie GTA, złożonej z Alfy 156, Sportwagon (dostępnych również ze skrzynią biegów Selespeed) oraz Alfy 147 (która niedługo także będzie dostępna ze skrzynią biegów Selespeed). Wszystkie te doskonale zaprojektowane samochody łączą sportowy rodowód z najlepszą współczesną technologią.</p>
<strong>Źródło: Fiat Auto Poland</strong>