S8 Warszawa - Białystok już prawie cała przejezdna
Jeszcze tylko dokończenie odcinka od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba i cała droga ekspresowa S8 z Warszawy do Białegostoku będzie już przejezdna. Na razie kierowcy poruszający się w tych rejonach Polski mogą się cieszyć z nowo oddanego do użytku fragmentu tej drogi od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, choć jeszcze z tymczasowym ograniczeniem prędkości.
Liczący ponad 16 km nowy fragment S8, który poza odcinkiem omijającym miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8, jest jednocześnie pierwszym, który posiada nawierzchnię z betonu cementowego. Podobnie jak oddany wcześniej w tym roku odcinek Ostrów Mazowiecka – granica województwa, tak i nowy fragment S8 oddany został do ruchu na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych. Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa - Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku.
W ciągu nowego fragmentu trasy S8 wybudowane zostały dwa węzły drogowe (Dybki i Nagoszewo), a ponadto m.in. kładka dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). Nowy odcinek łączy się z istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej i razem z nią stanowi już przeszło 110-kilometrową dwujezdniową drogę ekspresową S8 do Białegostoku.
Oddany do ruchu odcinek S8 wybudowało konsorcjum firm PORR i UNIBEP. Koszt realizacji tego zadania to ok. 405 mln zł.
W budowie znajduje się obecnie jeszcze jeden fragment drogi ekspresowej S8 od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ma on zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 i połączy stolicę województwa podlaskiego z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.