S7 do Gdańska dłuższa o 40 km
Dobra wiadomość dla mieszkańców Gdańska, Elbląga i okolic, a także podróżujących często w kierunku Trójmiasta. Do użytku oddane zostały dwa kolejne fragmenty drogi ekspresowej S7 o łącznej długości 40 km. Tym samym kierowcy mają już do dyspozycji ponad 203 km z ok. 333 km S7 pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.
Od dzisiaj kierowcy mogą poruszać się 40-kilometrowym odcinkiem trasy S7 od Koszwał do Elbląga. Budowę tego odcinka podzielono na dwa niezależne zadania inwestycyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu na nowym fragmencie S7 umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.
Oddany odcinek S7 połączył istniejące fragmenty tej trasy, czyli południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwi szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i dalej Warszawy.
Poza budową nowej drogi wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej” DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.
Wiosną przyszłego roku ruszą prace przy budowie kolejnych 73 km S7, od granicy z woj. warmińsko-mazurskim do obw. Płońska. Ten odcinek S7 ma być przejezdny w kwietniu 2021 r. Dla odcinka Płońsk - Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłoszony ma zostać przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie i wg harmonogramu ma być przejezdny w II kwartale 2023 r.). Trwają też prace nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. Ostatnie fragmenty S7 na północ od Warszawy będziemy musieli poczekać do III kwartału 2024 r.
Tym samym z Gdańska do Rabki Zdroju przejechalibyśmy drogą ekspresową i autostradą z wyjątkiem dwujezdniowego odcinka od Krakowa do Myślenic.