Ruszyła przedsprzedaż Mitsubishi Eclipse Cross
Segment kompaktowych SUV-ów właśnie powiększył się o kolejnego gracza. Mitsubishi Eclipse Cross to połączenie sportowych cech z funkcjonalnością SUV-a. Przedpremierowe pokazdy odbywają się w 10 miastach w Polsce.
Do napędu posłuży zupełnie nowy, turbodoładowany silnik benzynowy z podwójnym systemem wtryskowym o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 163 KM. Do wyboru będzie 8-biegowa przekładnia automatyczna CVT oraz 6-biegowa skrzynia manualna. Podwójny system wtrysku paliwa i inteligentne sterowanie trybami pracy turbodoładowania to tylko dwa spośród nowoczesnych rozwiązań, które znalazły tu zastosowanie. Wśród innych warto wspomnieć o zintegrowaniu kolektora wylotowego z głowicą silnika oraz o zmiennych fazach rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej silnika, czy ultralekkich rozwiązaniach materiałowych.
Nabywca będzie miał również wybór pomiędzy wariantem z napędem na przednią oś bądź na wszystkie koła. System Super-All Wheel Control (S-AWC) to mechaniczno-elektroniczny układ zapewniający w każdych warunkach optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła samochodu w oparciu o dane z Układu Aktywnej Kontroli Znoszenia i czujników umieszczonych w całym aucie, w tym czujnika kąta obrotu kierownicy, czujnika przyspieszenia wzdłużnego, przyspieszenia bocznego, czujnika znoszenia (zestawia rzeczywistą trajektorię ruchu auta z teoretyczną, której życzy sobie kierowca), prędkości, obciążenia itp. S-AWC standardowo dzieli moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80/20, który w zależności od sytuacji na drodze może być zmieniany, maksymalnie do 55/45 w trybie AUTO. Napęd może być przenoszony w trzech trybach wybieranych przez kierowcę – są to Auto, Gravel („szuter”) oraz Snow („śnieg”).
Eclipse Cross otrzymał bardzo sztywne nadwozie, które jednocześnie ma małą masę własną. Zawieszenie kół w Eclipse Cross (kolumny MacPherson z przodu, układ wielodrążkowy z tyłu) zostało opracowane pod kątem precyzji prowadzenia, zachowania samochodu na zakrętach, uzyskania optymalnego połączenia komfortu jazdy i wyczucia drogi. Kluczowym elementem koniecznym do zapewnienia precyzyjnej dynamiki jazdy Eclipse Cross jest układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Układ hamulcowy z kolei (z wentylowanymi tarczami z przodu i pełnymi tarczami z tyłu) również opracowywano z myślą o wysokich osiągach samochodu, stąd zastosowanie z przodu tarcz o średnicy 17 cali.
W polskiej ofercie Mitsubishi Eclipse Cross znajdziemy pięć pakietów wyposażenia – Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle.
W podstawowej wersji Inform Mitsubishi Eclipse Cross oferowany jest m.in. z automatycznymi światłami drogowymi, systemem ograniczającym skutki kolizji czołowych, systemem ostrzegającym o nieplanowanej zmianie pasa ruchu, tempomatem, automatyczną klimatyzacją, LED-owymi światłami do jazdy dziennej, 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół, 7 poduszkami bezpieczeństwa, radioodtwarzaczem CD/MP3, czujnikiem deszczu, przyciemnianymi szybami, relingami dachowymi oraz podgrzewanymi bocznymi lusterkami.
Stopień wyżej, w wersji Invite Plus otrzymamy ponadto stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.
W wersji Intense w standardzie znalazły się także wyświetlacz typu HUD, podgrzewane tylne siedzenia, kierownica i przednia szyba, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy w wersji z przekładnią CVT.
Specyfikacja Intense Plus oferuje system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, system kamer 360 stopni a także przednie reflektory w technologii LED.
Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajduje się szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.
Cennik nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross zaczyna się od 93 990 zł, a podczas trwających do 22 października specjalnych przedpremierowych pokazów tego modelu nabywcy mogą liczyć m.in. na promocyjny pakiet ubezpieczeniowy bądź zniżki na pakiety dodatkowe.