Ruszyła produkcja Mazdy2 w Europie
20 stycznia 2003 r. linię produkcyjną zakładów Forda w Walencji opuścił pierwszy europejski model zaprojektowany przez Mazdę. Stanowi to kamień milowy w historii firmy.
<strong>
20 stycznia 2003 r. linię produkcyjną zakładów Forda w Walencji opuścił pierwszy europejski model zaprojektowany przez Mazdę. Stanowi to kamień milowy w historii firmy.
</strong>
Według planów kierownictwa firmy, z taśm montażowych zakładów w Walencji zjeżdżać będzie 40 tys. samochodów Mazda2 rocznie. Cała produkcja, w którą na miejscu zaangażowany jest zespół 70 inżynierów z Japonii, ma być przeznaczona na rynki europejskie.
Wiceprezes ds. Sprzedaży Mazdy Motor Europe, Dan Morris stwierdził:
„Mazda2 jest następnym modelem wytwarzanym w ramach Planu Milenijnego, czyli nowej strategii, zmierzającej do ożywienia marki. Podobnie jak Mazda6 jest to samochód zaprojektowany i opracowany specjalnie w celu zaspokojenia potrzeb i oczekiwań europejskich klientów. Odegra on kluczową rolę zarówno w zwiększeniu udziału Mazdy w rynku europejskim, jak i podniesieniu poziomu stopnia znajomości naszej marki w Europie. Europa odgrywa znaczącą rolę w globalnych aspiracjach firmy. Wprowadzenie Mazdy6 w Europie okazało się olbrzymim sukcesem, spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno w mediach i wśród klientów. Teraz Mazda rozpoczęła produkcję samochodów w Europie, dzięki naszemu partnerowi, Fordowi.”
Dzięki maksymalnemu współdziałaniu obie firmy odnoszą korzyści, polegające m.in. na redukcji kosztów i wzroście wydajności. Dla Forda, włączenie Mazdy2 w schemat produkcyjny oznacza, że zakłady w Walencji stały się zakładem całkowicie elastycznym, wytwarzającym dwa różne samochody na jednej linii montażowej. Dla Mazdy natomiast rozpoczęcie produkcji nowego modelu oznacza kolejny impuls w procesie budowania image’u marki w Europie i odnawiania bazy klientów, a także zwiększaniu udziału w segmencie małych samochodów oraz tworzeniu europejskiej bazy dostawców. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że przenosząc produkcję do Europy Mazda zmniejsza ryzyko kursowe związane z jenem.
Wyniki sprzedaży Mazdy w Europie, nawet w niesprzyjających zeszłorocznych warunkach rynkowych, wzrosły o 11%. Był to rezultat skoncentrowania uwagi na rynku europejskim. Mazda planuje w 2003 r. w Europie sprzedaż na poziomie 210 tys. sztuk, co oznaczałoby wzrost o 15,4% w porównaniu z rokiem poprzednim (182 tys.). Udział modelu Mazda2 w tej sprzedaży ma wynieść 14%.
Mazda2 jest samochodem miejskim, przeznaczonym głównie (lecz nie tylko) dla osób młodych i aktywnych. Jest to drugi z nowej generacji produkt, który dzięki swojej dynamice, różnorodności, funkcjonalności, osiągom i wyjątkowej jakości wykonania powinien powtórzyć wielki sukces Mazdy6.
Mazda2 ma bardzo sztywną kabinę pasażerską oraz liczne inne elementy (składające się na bezpieczeństwo), takie choćby jak dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przedniego siedzenia, opcjonalne boczne poduszki i kurtyny powietrzne. Wszystkie wersje produkcyjne wyposażone opcjonalnie w ABS (Anti-lock Braking System) z EBD (Electronic Brake Force Distribution) posiadają również system EBA (Emergency Braking Assistance). DSC ( Dynamic Stability Control) osiągalny jest jako dodatkowa opcja.
Na większości rynków europejskich Mazda2 będzie sprzedawana w czterech różnych wersjach silnikowych: benzynowych o pojemności 1,25 litra, 1,4 litra i 1,6 litra, a każdy z nich odpowiednio o mocy 75KM, 80KM i 100KM oraz silnik diesla w technologii common rail 1,4 litra 68KM. (W Polsce oferowane będą w pierwszej kolejności dwa silniki benzynowe 1,25 i 1,4 litra oraz diesel 1,4 litra)
Mazda2 dotrze do dealerów w Europie na przełomie marca i kwietnia.
<strong>Źródło: IM Autotrade Holding</strong>