Ruszyła europejska akcja serwisowa dot. silników EA189
Po przedstawionym w grudniu planie działań technicznych dotyczącym silników wysokoprężnych (EA189) i ich emisji tlenków azotu, teraz Volkswagen rozpoczął już wdrażanie środków zaradczych. Na początku akcja serwisowa obejmie model Amarok, a następny w kolejce będzie Passat.
Na początku realizacja tych działań obejmie dwulitrowe silniki wysokoprężne. Za kilka miesięcy akcja zostanie rozszerzona również na jednostki o pojemności 1,2 oraz 1,6 litra.
Volkswagen zarzeka się, iż będzie chciał przeprowadzić całą kampanię w jak najmniej uciążliwy sposób dla właścicieli samochodów. Samochody, których dotyczy akcja, podzielono zatem na kilka grup i wówczas właściciele otrzymają pismo informujące o akcji serwisowej. Zostaną poproszeni o uzgodnienie terminu spotkania w autoryzowanym serwisie Volkswagena. Akcja będzie trwała przez cały 2016 r.
Według zapewnień sama czynność wgrania nowego oprogramowania we wszystkich silnikach będzie trwała krócej niż pół godziny. W przypadku silnika 1,6-litrowego dodatkowo zamontowany zostanie specjalny przepływomierz, co wraz z aktualizacją oprogramowania spowoduje, że cała operacja potrwa w jego przypadku około 45 minut.
Według przyjętego harmonogramu na początku akcja serwisowa obejmie model Amarok z silnikiem 2.0 TDI. Za kilka tygodni kampania obejmie również, obok różnych wersji Passata, także inne modele z silnikami 2.0 TDI. Rozpoczęcie wdrażania środków technicznych w silnikach o pojemności 1.2 litra planowane jest pod koniec drugiego kwartału. Na zakończenie akcji serwisowej, od trzeciego kwartału tego roku, zmiany będą wprowadzane w pojazdach z silnikami 1.6.