Rolls-Royce zakończył testy elektrycznego Phantoma
Rolls-Royce zakończył międzynarodowe tournee, w którym przetestował swoje studyjne (przynajmniej jak na razie) auto elektryczne, 102EX.
Badania drogowe, które przeprowadzono w Paryżu, Nowym Jorku czy Singapurze miały na celu sprawdzenie, jak Phantom o zerowej emisji CO2 poradzi sobie w różnych warunkach drogowych i pogodowych, a także, jaka będzie społeczna reakcja na samochód.
"Zrealizowane przez nas testy dały nam ważne dane na temat wpływu ciepła i wilgoci na baterię 102EX oraz systemy zarządzania napędem" - powiedział Andrew Martin, główny konstruktor eksperymentalnego Phantoma napędzanego elektrycznością.
Przypomnijmy, że 102EX Concept miał swoją premierę na marcowym autosalonie w Genewie, a w jego układzie napędowym znalazły się dwa silniki elektryczne rozwijające 400 KM i 800 Nm oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 71 kWh. Dzięki tym elementom, auto przyspiesza do "setki" w około 8 sekund, osiąga 160 km/h i potrafi przejechać 200 km bez ładowania baterii.
Jak na razie nie wiadomo, czy elektryczny Phantom trafi do oficjalnej sprzedaży, ale Rolls-Royce zapowiedział już, że w pierwszym kwartale 2012 roku przeprowadzi badania rynkowe mające na celu sprawdzenie, czy byłoby to opłacalne.