Rodzinka Opla Astry doczekała się kuracji w SPA - Opel Astra
A konkretniej kuracji odświeżającej, która objęła głównie przednią część auta. Jeśli ktoś zastanawiał się, czemu Opel nie pokazuje przedniej części auta na zdjęciach z początku miesiąca, teraz już zna powód - cała rodzinka poprawiła sobie twarze.
Opel Astra sprzedawany jest również w Stanach Zjednoczonych jako Buick Verano, ale to z pewnością wie każdy wprawny obserwator, którego nie zmyli inna plakietka. W ofercie marki pojawił się również nowy, ciekawy silnik wysokoprężny z podwójnym doładowaniem o mocy 195 KM. Przejdźmy jednak do zmian stylistycznych i sprawdźmy, co się zmieniło.
Z przodu w oczy rzuca się przede wszystkim nowy grill w kształcie chromowanego skrzydła z logo Opla w centralnej części. Zmienił się również zderzak, który teraz ma nieco ostrzejsze linie i wyeksponowany wlot powietrza. Przeprojektowane zostały również kierunkowskazy i światła przeciwmgielne.
W tylnej części, w modelu pięciodrzwiowym wnęka na tablicę rejestracyjną została nieco zmieniona, zaś zarówno model pięciodrzwiowy, jak i kombi dorobiły się chromowanej listwy na zderzaku. Wszystkie modele będą oferowane z nowymi felgami aluminiowymi.
Pod maską do najciekawszych nowości należy nowy 2,0-litrowy silnik Diesla BiTurbo CDTI, który będzie oferowany od jesieni w ofercie modelu GTC, pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi. Jednostka generuje 195 KM oraz moment obrotowy na poziomie 400 Nm i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna dobija do 224 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,3l/100km, zaś emisja CO2 do atmosfery wynosi 139g/km.
W modelu GTC znajdziemy 18-calowe felgi, elektroniczną klimatyzację, obniżone o 6 mm zawieszenie, nowe dodatki aerodynamiczne oraz akcesoria we wnętrzu z nową kierownicą włącznie. Na szczycie oferty plasuje się Astra GTC OPC z 2,0-litrową turbodoładowaną jednostką o mocy 280 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund i rozpędza się do 250 km/h.