Riders Wojna Północ-Południe 2011 IV Eliminacja
Zagłębie zdobyte – IV eliminacja Riders Wojny Północ-Południe zakończona. Auto Moto Show to bardzo udana batalia w ramach konkursu Riders Wojna Północ-Południe. Ponad 17.000 widzów mogło podziwiać wyjątkowe samochody.
To był ciężki okres dla zawodników RWPP. W ciągu 10 dni zorganizowano 2 eliminacje cyklu Riders Wojna Północ-Południe. Po ostygnięciu emocji związanych z warszawską potyczką podczas Auto Moto Eko, front wojenny przeniósł się do Sosnowca. Auto Moto Show odbywający się w Expo Silesia, już po raz drugi gościł zawodników startujących w tym największym w Europie cyklu wydarzeń tuningowych. Dogodna lokalizacja oraz ciekawy program imprezy ściągnął na plac wiele interesujących samochodów, w tym kilka nowości.
Jako pierwszy rozegrano konkurs Wargames. Tutaj premierowo zaprezentował się Mitsubishi Outlander „Dzikiego”, który w dwóch poprzednich eliminacjach RWPP święcił triumfy z swojej klasie, a także zgarnął tytuł Best of the Best. Tym razem samochód ponownie uzyskał najwyższy wynik punktowy i wygrał rywalizację. Miejsce drugie przypadło w udziale Natalii Głąbik, która przyjechała czekoladowym VW Corrado. Stawkę finalistów uzupełnił Darek Kucharczyk – właściciel Fiata CC, który otrzymał bilet po dogrywce.
W niedzielne samo południe rozpoczęła się na dobre rywalizacja w Riders Wojnie Północ-Południe. W klasyfikacji generalnej debiutanci nie odpuszczali pola i niejednokrotnie udało Im się triumfować. Kategoria G-Style padła łupem Bartosza Oblizajka i jego nieziemsko zglebionego Polo. Bartek zostawił w tyle BMW 5 Miłosza Dańdy, oraz Seata Ibizę Roberta Jędrysika. Japońska scena JDM także została zdominowana przez debiutanta. Honda CRX Tomasza Mreńcy zrobiła na sędziach ogromne wrażenie, dystansując tym samym Swif’ta Michała Indyki oraz kolejną nowinkę – Hondę Concerto Darka Klepackiego. Swoją obecność zaznaczyli także goście z za granicy. Tomas Mocarnik i jego VW Passat wdrapali się na najniższy stopień podium w klasie VW. Nie obeszło się bez niespodzianki w klasie Honda. Rządzący do tej pory Del Sol Mateusza Cendrowicza tym razem musiał ustąpić pierwszego miejsca starszej generacji CRX’a, przygotowanej przez Grzegorza Lisowskiego. Ostatni z debiutantów, który zwyciężył swoją klasę to Wojciech Kocaj. Jego Fiat SC, przebudowany w rdzawo - stickerowym stylu zdominował scenę klasyfikacji Rat.
Podczas każdej eliminacji, największym sukcesem jest zdobycie pucharu z grawerem Best of the Bests. Tym razem zaszczyt ten przypadł rodzynkowi w tuningowym gornie – jedynej kobiecie walczącej w stawce RWPP – Natalii Głąbik. „Lara” i zaprezentowane przez nią Corrado zrobiło na sędziach największe wrażenie, a konsekwencja w realizacji swoich marzeń zwiazanych z tym samochodem doprowadziła do zdobycia tego najcenniejszego wyróżnienia.
Wraz z nadejściem wakacji, RWPP daje nieco wytchnienia zawodnikom. Kolejna eliminacja przewidziana została na lipiec, więc można w spokoju oddać się kreatywnemu lenistwu w czeluściach garażów. Po wszelkie informacje związane z Rider Wojna Północ-Południe, zapraszamy na stronę www.wojnapp.pl. Do zobaczenia na froncie!