Riders Wojna Północ-Południe 2011- Eliminacja II
Druga eliminacja już za nami. Było głośno, wesoło i bardzo stylowo. Wszyscy zamieszani w organizację tego widowiska stanęli na wysokości zadania.
W dniach 7-8 maja Kraków stał się tuningową stolicą Polski. Pod Wawelem odbył się bowiem 9-ty Tuning Show. Sukces tegorocznej edycji w dużej mierze można przypisać eliminacji Riders Wojny Północ-Południe, dzięki której zgromadzono ponad 100 efektownych samochodów. Ostatecznie w RWPP wystartowało 42 najlepszych zawodników.
Poziom eliminacji był bardzo wysoki. O miejscach na podium często decydowały pojedyncze punkty. Największy tłok panował w klasie Asian Others, gdzie walczyło ze sobą aż 8 bardzo mocnych samochodów. Ostatecznie całą grupę pogodził „Dziki” i jego Mitsubishi Outlander, który okazał się lepszy od przygotowanych w zdecydowanie streetowym stylu Mazdy RX-7 i Nissana 350z.
Tradycyjnie duża konkurencja była w klasach samochodów niemieckich. Szyki polskim zawodnikom próbowały pokrzyżować samochody z Czech, jednak ostatecznie to „nasi” zwyciężyli we wszystkich klasach dotyczących motoryzacji zza Odry. Pierwsze miejsce w German Style’u przypadło Michałowi Gołosiowi, który mocno doinwestował swojego dobrze znanego Golfa III. Klasę VW zwyciężyła jedyna kobieta w stawce – Natalia Głąbik. Popularna Lara jeszcze bardziej dopieściła swoje czekoladowe Corrado, dzięki czemu to właśnie ona stanęła na najwyższym stopniu podium. German&Vag Modern został absolutnie zdominowany przez premierowy pokaz Mercedesa CLK Piotrka Tyndla. Projekt, nad którego tegoroczna ewolucją trzymała pieczę firma Tuningkingz, zrobił na całej imprezie najwięcej zamieszania. Połączenie nadmuchanego, DTM’owego bodykitu, czarnej perły oraz masy złota, zrobiło na widzach i sędziach piorunujące wrażenie.
Podczas II eliminacji mogliśmy także zobaczyć triumfatora poprzedniej edycji Riders Wojna Północ-Południe – Fiata Seicento Henryka Colkosa. Wydawać by się mogło, że w takim projekcie zmieniać już nic nie wypada. Jednak Kocos zaskoczył wszystkich po raz kolejny, zamieniając oklepane Smoory na rasowe, 3-częściowe TH-Line’y oraz pakując na dach efektowny Box. Sej oczywiście rozniósł w pył klasę Fiata, a także otrzymał tytuł Best of the Best’s II eliminacji Riders Wojny Północ-Południe.
Ostatecznie wyniki Riders Wojna Północ-Południe przedstawiają się następująco :
Fiat
3 - Sebastan Rduch - SC
2 - Dariusz Kucharczyk - CC
1- Henryk Colkos - SC
Medi
2 - Marek Tlolka - Peugeot 206
1 - Petr Sobol - Peugeot 207
VW
3 - Marcin Dikta - Golf IV
2 - Tomas Mocarnik - Passat
1 - Natalia Głąbik - Corrado
German i Vag Modern
3 - Hori - Bmw 3
2 - Michał Czubin - Seat Ibiza
1 - Piotr Tyndel - Mercedes CLK
German Style
3 - Marcin Gawroński - VW Golf II
2 - Ondra Morcinek - Audi A3
1 - Michał Gołoś - VW Golf III
Honda
3 - Mariusz Skwarzec - Civic
2 - Grzegorz Lisowski - CRX
1 - Mateusz Cendrowicz - CRX Del Sol
Asian Others
3- Jacek Szyc - Nissan 350 Z
2 - Piotr Szczerbowski - Mazda RX7
1 - Grzegorz Kowalówka - Mitsubishi Outlander
JDM
1 - Michał Indyka - Suzuki Swift
RAT
1 - Robert Wójtowicz
Classic
2 - Paweł Muc - VW Golf I
1 - Piotr Nowak - VW Garbus
Others
2 - Zbyszek Adamczyk - SSR
1 - Krzysztof Baron - Jeep Grand Cheeroke
Sędziowie wybrali także najlepsze samochody w kategoriach specjalnych :
Best Engine Design :
1. Henryk Colkos – Fiat Seicento
2. Darek Kucharczyk – Fiac CC
3. Piotr Szczerbowski – Mazda RX-7
Best Car Audio Design :
1. Michał Czubin – Seat Ibiza
2. Grzegorz Kowalówka – Mitsubishi Outlander
3. Robert Mucha – Honda Prelude
Best Interior
1. Piotr Tyndel – Mercedes CLK
2. Henryk Colkos – Fiat Seicento
3. VW Garbus – Piotr Nowak
Best Area
1. Mitubishi Outlander – Grzegorz Kowalówka
2. Michał Gołoś – VW Golf III
3. Henryk Colkos – Fiat Seicento
Największa Gleba
1. Robert Wójtowicz – Fiat Tipo
2. Sebastian Rduch - Fiat Seicento
3. Henryk Colkos – Fiat Seicento
Podczas krakowskiego Tuning Show odbyła się także druga eliminacja Wargames. W konkursie zaprezentowało się 21 samochodów, w tym goście z za granicy. Turniej wręcz kipiał od emocji. Pojawiło się wiele spięć na lini zawodnik-jury, sędziowie także nie szczędzili sobie uprzejmości. Na macie pojawiły się rodzynki jak i rodzyny, na których oceniający nie zostawili suchej nitki. Ostatecznie, najwyższą liczbę punktów i tym samym pierwsze miejsce, zdobył Mercedes CLK Piotrka Tyndla. Drugą pozycją podzieli się Ondra Morcinek z jego Audi A3, a także Sławek Babiuk, który zaprezentował Mazdę RX-7. Korzystając z nowości w regulaminie konkursu Riders Wojna Północ-Południe, dzięki której zawodnik z miejsc 4-6 może wyzwać na pojedynek uczestnika z czołowej trójki, mieliśmy okazję obejrzeć polsko-czeski battle. Michał Czubin, rzucając rękawicę Ondrze Morcinkowi, porwał się jednak z motyką na słońce i sędziowie, choć nie jednogłośnie, utrzymali początkowy werdykt w mocy.
Ostatnią częścią weekendu z Riders Wojną Północ-Południe były zmagania miłośników mocnego grania – dB War. W niedzielę na pomiary wyjechało 10 zawodników, których wyniki często zaskakiwały sędziów. Ostatecznie, po zsumowaniu osiągnięć punktowych Riders Wojna Północ-Południe i dB War, kolejność na podium przedstawia się następująco :
Klasa do 50 A:
1 Michał Czubin - Seat Ibiza
2 Henryk Colkos - Fiat SC
3 Marcin Kałan - Fiat Coupe
Klasa do 150 A:
1 Mariusz Skwarzec - Honda Civic
2 Marcin Dikta - VW Golf IV
3 Józef Waloszek - Fiat Panda
Klasa 150A+
1 Grzegorz Kowalówka - Mitsubishi Outlander
2 Krzysztof Sobociński - VW Golf IV