Renaultsport R.S. 01 - ponad 500 powodów do zabawy
Po wcześniejszych tajemniczych zapowiedziach, plotkach i przeciekach francuski producent wreszcie zaprezentował swoje dzieło. To Renaultsport R.S. 01 posiadający wiele elementów zgodnych z regulaminem FIA LMP1.
Głównym składnikiem auta jest monokok wykonany z włókna węglowego, który spełnia wszystkie wymagania związane z regulacjami FIA dotyczącymi klasy LMP1. Struktura została stworzona we współpracy z firmą Dallara i prawdopodobnie jest pierwszym krokiem w kierunku wyścigów długodystansowych, ale na chwilę obecną producent milczy w tej sprawie.
Auto waży niespełna 1100 kilogramów i napędzany jest silnikiem z Nissana GT-R. Mowa tu o podwójnie doładowanej jednostce 3.8 V6 produkującej ponad 500 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego. Nie można zapomnieć o zaawansowanym zawieszeniu z regulowanymi amortyzatorami Ohlins, sekwencyjnej 7-biegowej skrzyni Sadev pozwalającej rozpędzić się do ponad 300 km/h czy też 18-calowych wyczynowych felgach Braid z oponami Michelin oraz tarczami o średnicy 380 mm.
Renaultsport R.S. 01 mierzy 4710 mm długości, 2000 mm szerokości, 1160 mm wysokości, zaś rozstaw osi to 2744 mm. Auto kosztuje 282 tysiące funtów i już w przyszłym sezonie weźmie udział w nowej serii wyścigowej Renaultsport Trophy.