Renault wchodzi w segment aut z napędem wodorowym. Na początek dwa modele
Renault będzie kolejnym producentem, który wprowadzi do swojej oferty modele z napędem wodorowym. Na początku będą to dwa dostawcze modele tej francuskiej marki – Kangoo Z.E. Hydrogen oraz Master Z.E. Hydrogen.
Technologię ogniw wodorowych, które będą wykorzystywane w układzie napędowym przyszłych modeli Renault, francuski koncern opracował we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin. Warto dodać, że była ona poddawana testom już od 2014 r.
Oba dostawcze modele są wyposażane w ogniwo paliwowe, które wydłuża ich zasięg, generuje energię elektryczną
i cieplną o mocy 10 kW. Renault MASTER Z.E. Hydrogen oraz Renault KANGOO Z.E. Hydrogen będą w stanie przejechać bez zatrzymywania się dystans do ponad 350 km. Inną zaletą ogniw wodorowych jest krótki czas ładowania, który wynosi tylko 5 do 10 minut.
Pierwszym wodorowym modelem Renault będzie Kangoo Z.E. Hydrogen, które dołączy do oferty już pod koniec tego roku. Zasięg tego modelu wynosić będzie 370 km, co oznacza, że będzie największy wśród wszystkich modeli z tego segmentu rynku z elektrycznym napędem. Ta wersja Renault Kangoo ma przestrzeń ładunkową 3,9 m3, a jego masa wzrośnie jedynie o 110 kg. Na rynku francuskim będzie kosztować od 48 300 euro netto. Cena obejmuje zakup akumulatora, lecz nie uwzględnia ewentualnych dopłat ekologicznych.
W pierwszym półroczu do Kangoo z wodorowym napędem dołączy Renault Master Z.E. Hydrogen. Model ten będzie dostępny
w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje). Dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem nie wpłyną ujemnie na walory użytkowe tego modelu. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi od 10,8 do 20 m3 i to przy umiarkowanym zwiększeniu masy samochodu o 200 kg.