Renault Scala - lepsza wersja nieurodziwego brata
Nissan Sunny, lub na niektórych rynkach Versa, to mało urodziwe autko bazujące na jeszcze mniejszej siostrze - Micrze. Proporcje auta nie są najlepsze, dodatki również, dlatego też panowie z Renault postanowili zrobić siostrzany model Scala po swojemu.
Nissan Sunny to nie najlepsza baza do rebrandowania. Na szczęście panowie z Renault postanowili coś zmienić zamiast tylko przyczepiać swoje znaczki. Renault Scala w założeniu jest przeznaczone na rynek w Indiach, ale nie wykluczone, że trafi również do innych krajów. Przejdźmy jednak do stylistyki auta.
Zmienił się przede wszystkim front samochodu, który teraz dostał charakterystyczny dla producenta grill oraz przeprojektowane lampy. Zmieniono również przedni oraz tylny zderzak, jak również tylne światła, które połączono ze sobą chromowaną listwą. Na tylnym zderzaku wylądowała również czarna wstawka, która optycznie odchudza auto.
Oczywiście Renault Scala nie wygra żadnego konkursu piękności, ale z pewnością wygląda lepiej niż japoński odpowiednik. To już piąty model w ofercie na rynku indyjskim po takich autach jak Fluence, Koleos, Pulse czy Duster.
"Wraz z premierą modelu Scala, indyjski oddział Renault dotrzymał obietnicy oferowania pięciu różnych modeli w mniej niż 18 miesięcy. Do końca 2012 roku otworzymy również 100 salonów dealerskich." -powiedział Marc Nassif, dyrektor zarządzający Renault Indie.
W nowym Renault Scala wylądują również świeże pozycje w wyposażeniu, takie jak skórzana tapicerka, dwa miejsca na kubki w tylnym podłokietniku, automatyczna klimatyzacja z tylnym nawiewem, elektrycznie sterowane i składane lusterka, wielofunkcyjny kluczyk, przycisk Start/Stop oraz sterowanie systemem audio na kierownicy.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, auto dostanie dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD, asystenta hamowania oraz przednie lampy przeciwmgłowe. Serwis Carscoop donosi, że na starcie pod maską wyląduje 1,5-litrowy Diesel dCi o mocy 86 KM oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 99 KM.