Renault - podsumowanie 2002, plany 2003
Największym sukcesem Renault w roku 2002 jest osiągnięcie 10% udziału w rynku w porównaniu do 8,7% w 2001 roku. Sukces ten zawdzięczamy naszej szerokiej ofercie samochodów - począwszy od Twingo, Thalii poprzez Lagunę, która ciągle potwierdza swój rynkowy sukces, do samochodów dostawczych.
<strong>Najważniejsze sukcesy Renault Polska w roku 2002 </strong>
Osiągnięcie 10% udziału w rynku w porównaniu do 8,7% w 2001 roku. Sukces ten zawdzięczamy naszej szerokiej ofercie samochodów - począwszy od Twingo, Thalii poprzez Lagunę, która ciągle potwierdza swój rynkowy sukces, do samochodów dostawczych, których sprzedaż wzrosła między innymi dzięki 22 punktom sieci COF (Centrów Obsługi Firm, z których 17 to również Centra Obsługi Samochodów Klasy Wyższej). Naszą ofertę wzbogaciliśmy w tym roku o samochody luksusowe - Avantime i Vel Satis. Na nasz sukces wpływa również ciągły rozwój oferty finansowania zakupów samochodów - "Nowa Formuła". Renault śledzi na bieżąco rozwój i zapotrzebowanie rynku. W tym roku Renault Credit Polska wydało Blue Book - przewodnik po inwestycjach samochodowych skierowany do osób zarządzających parkami samochodowymi - publikację, która cieszy się dużym zainteresowaniem w związku z rosnącą sprzedażą dla klientów instytucjonalnych. Naszym niewątpliwym sukcesem, który dodatkowo będzie miał wpływ na sprzedaż są dwie nagrody: pięć gwiazdek Euro NCAP oraz tytuł Car of the Year dla Megane II. W ten sposób Renault stało się jedynym producentem, który ma aż 3 pięciogwiazdkowe samochody w swojej gamie!
Naszym sukcesem jest również wpisanie programu Droga i Ja do wykazu środków dydaktycznych zalecanych do użytku szkolnego przez MEN. Program Droga i Ja został uhonorowany statuetką Moto Star.
Oceniamy bardzo pozytywnie cały ten rok, również wprowadzenie naszych dwóch samochodów wysokiej klasy Avantime i Vel Satis, które mają dostrzegalny, pozytywny wpływ na nasz wizerunek.
<strong>Najważniejsze wyzwania w 2003 roku </strong>
Udany debiut Megane It 3 i S-drzwiowego oraz następnych wersji czyli sedana, kombi i cabrio.. Mamy nadzieję, że Megane II stanie się prawdziwym rynkowym
hitem. Sukces będzie dla nas oznaczał sprzedaż tego modelu na poziomie 4600 w 2004 roku. Chcemy aby Megane II stał się jednym z 3 liderów segmentu. Wprowadzenie Espace IV oraz następcy Scenica również powinno nam pomóc w utrzymaniu a nawet zwiększeniu obecnego udziału w rynku.
Planujemy również otwarcie salonu firmowego Renault Polska w Warszawie oraz dalszą konsolidację naszej sieci w celu stabilizacji finansowej naszych partnerów. adal będziemy rozwijać naszą ofertę finansową - w 2003 roku zaproponujemy naszym klientom finansowanie napraw serwisowych za pomocą karty kredytowej Galia (karta ta będzie również honorowana w wybranych sklepach).
<strong>Galia</strong> - system kart kredytowych dla sieci handlowych, posiadający 30-letnią tradycję w Europie i działający od dwóch lat w polsce - zdobywa coraz większą popularność w naszym kraju a od 1 stycznia 2003 roku wkroczy również do salonów Renault w
polsce.
Galia jest popularnym system kart kredytowych, funkcjonującym w 25 dużych
sieciach sprzedaży, m.in. hipermarketach Geant, sklepach Alpinus, Levis, Yves
Rocher, TopWert, Kler, Vision Express, Vero Moda czy Nomi, na terenie całej Polski.
Obok tradycyjnych zalet karty kredytowej, a więc możliwości dokonywania bezgotówkowych zakupów oraz związanego z tym bezpieczeństwa, a także odroczonego terminu spłaty, karta w systemie Galia oferuje możliwość rozłożenia spłaty zaciągniętego za jej pomocą kredytu na korzystne raty oraz dostęp do specjalnych przywilejów i rabatów oraz licznych promocji, organizowanych przez partnerów systemu.
System Galia zarządzany jest w polsce przez firmę Finplus, filię międzynarodowej
grupy finansowej Cofinoga, będącej europejskim liderem na rynku kart kredytowych
dla sieci handlowych. Renault polska uznało system Galia za niezwykle korzystny dla swych klientów i podjęło decyzję o przystąpieniu do niego z początkiem 2003 roku - już od 1 stycznia posiadacze samochodów Renault będą mogli posługiwać się Kartą Renault w sieci partnerów Renault oraz blisko tysiącu punktów detalicznych, należących do systemu Galia.
Ponadto, trzy razy w roku u wszystkich partnerów działających w sieci Galia organizowane są specjalne cross-promocje. Klienci otrzymują pocztą książeczki z bonusowymi kuponami rabatowymi, upoważniającymi do dodatkowych zniżek. To wszystko znakomicie się sprawdza i przynosi liczne korzyści posiadaczom kart Galia. Jako pierwsza firma motoryzacyjna w kraju zaoferujemy karty kredytowe w systemie Galia co, mamy nadzieję, znacznie ułatwi naszym klientom korzystanie z usług salonów i serwisów Renault polska, a także przyda się przy dokonywaniu
codziennych zakupów.
Karta Renault zapewnia:
* odnawialny limit kredytowy, ulegający aktualizacji w miarę spłaty;
* bezodsetkowy kredyt w razie spłaty zadłużenia w terminie;
* możliwość wyboru opcji spłaty - jednorazowo, na trzy raty lub w małych ratach;
* dostęp do atrakcyjnych rabatów i promocji;
* bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych;
* możliwość uzyskania pakietu usług kredytowych Renault Credit polska
<strong>Źródło: Renault Polska</strong>