Renault Megane RS (w końcu) wjeżdża do Polski
Ponad pół roku musieli czekać fani sportowej odmiany Renault Megane na jej pojawienie się na rynku od momentu oficjalnej premiery na zeszłorocznej wystawie samochodowej we Frankfurcie. W końcu jednak doczekali się i jeśli dysponują kwotą 125 tys. zł mogą ustawiać się w kolejce w salonach francuskiej marki.
Nowa generacja Renault Megane RS będzie miała pod maską 1,8-litrową jednostkę benzynową, która generuje moc 280 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm. Za odpowiednie właściwości jezdne, a przy tym niezłą zwrotność podczas manewrowania na ciasnych parkingach odpowiadać będzie technologia 4CONTROL oraz cztery koła skrętne z czterema amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami. Jak zapewniają inżynierowie z działu Renault Sport nowe Megane RS będzie doskonale sprawdzać się zarówno na drogach, jak i na torach wyścigowych. Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje zawieszenia – Sport lub Cup.
Na wyposażeniu Megane RS znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań, które mają sprawić, że podróż topowym kompaktem z rombem na masce będzie z jednej strony przyjemniejsza, a z drugiej bezpieczniejsza. System wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision to np. połączenie funkcji świateł pozycyjnych, świateł drogowych dalekiego zasięgu, świateł przeciwmgłowych i funkcji doświetlania zakrętów, które zapewniają doskonałą widoczność. Pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor umożliwia natomiast wyświetlanie na ekranie R-LINK 2 w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy.
Na polskim rynku Renault Megane RS nowej generacji z manualną przekładnią będzie dostępny od 124 900 zł. W odmianie z automatyczną przekładnią cena wyjściowa wzrasta do 131 900 zł. Pod koniec tego roku do oferty ma dołączyć mocniejsza, licząca 300 KM wersja Trophy. Jednak na razie nie wiemy jeszcze, o ile będzie ona droższa od bazowego Megane RS.
Konkurencja
Konkurencja dla nowej generacji Renault Megane RS będzie w większości przypadków droższa, ale i wyraźnie też mocniejsza. Główni rywale, poza Peugeotem 308 GTi, postanowili zawalczyć o klienta mocą powyżej 300 KM. Czy zatem Megane RS nie okaże się zbyt słabym zawodnikiem w segmencie hot-hatchów? A może Renault wyszło z założenia, że wyścig o jak największą moc i najlepsze osiągi zabija to, co w aucie typu hot-hatch ma być najważniejsze, czyli przede wszystkim zapewnienie jak największej frajdy podczas jazdy? Zapewne czas pokaże, jak najmocniejsza odmiana Renault Megane zostanie przyjęta przez klientów.
Volkswagen Golf R 2.0 TSI 310 KM DSG 160 890 zł
Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM 6M/T 158 240 zł
Honda Civic Type-R 2.0 VTEC Turbo 320 KM 6M/T 150 000 zł
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270 KM 139 900 zł