Renault Megane RS Trophy-R szybsze od Hondy Civic Type R. W sprzedaży pod koniec roku
Choć oficjalna premiera Renault Megane RS Trophy-R, najszybszej odmiany kompaktowego Renault, będzie miała miejsce w piątek podczas Grand Prix Formuły 1 w Monako, już teraz poznaliśmy kilka szczegółów na temat tego hot-hatcha. W tym ten najważniejszy o ustanowionym rekordzie toru Nürburgring w segmencie przednionapędowych hatchbacków.
Czas pokonania Północej Pętli toru Nürburgring przez nowe na rynku modele jest bardzo dobrym wyznacznikiem ich faktycznych możliwości. Renault Megane RS Trophy-R ustanowiło nowy rekord tego toru wśród seryjnie produkowanych aut z napędem na koła przedniej osi. Wynik 7 minut 40,1 sekund jest o ponad 3,5 s lepszy od dotychczasowego rekordzisty, tj. Hondy Civic Type R (7:43,8).
Co ciekawe, odmiana Trophy-R wcale nie otrzymała mocniejszego silnika niż wersja Trophy. Pod maską pracuje ten sam 1,8-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm.
Lepsze właściwości przyspieszenia udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki mniejszej o ok. 130 kg masie własnej. Ponadto poprawiono właściwości aerodynamiczne, a drobne zmiany poczyniono również w układzie jezdnym. Dodajmy, że niektóre elementy wyposażenia specjaliści z Renault Sport przygotowali we współpracy z takimi firmami jak Akrapovič (układ wydechowy), Brembo (hamulce), Bridgestone (opony), Öhlins (amortyzatory) oraz Sabelt (fotele).
Więcej szczegółów powinniśmy poznać w piątek przy okazji oficjalnej prezentacji najszybszego hot-hatcha z przednim napędem.
Renault Megane RS Trophy-R na rynek trafi przed końcem roku, jako limitowana do zaledwie kilkuset sztuk seria.