Renault Megane RS 275 Trophy - dla wymagających
Obecnie mamy ogromną liczbę najróżniejszych segmentów i wariantów aut. W tym przypadku mamy do czynienia z tzw. hot hatchem, ale i w tej grupie mamy dwa obozy - auta konwencjonalne oraz tzw. pucharowe skierowane do tych użytkowników, którzy od czasu do czasu chcą pobawić się na torze kosztem codziennego komfortu i funkcjonalności.
W tym drugim obozie bez wątpienia zadomowi się Renault Megane RS 275 Trophy, który zdaniem producenta jest w stanie uzyskać czas na słynnym torze Nurburgring Nordschleife poniżej 8 minut. Aby to osiągnąć, model wyposażono w 2-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik generujący 275 KM przy 5500 obr./min oraz 360 Nm osiąganych pomiędzy 3000 a 5000 obr./min.
Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to tylko 7,5 l/100 km, ale zapewne nikt nie będzie się tym przejmował szalejąc na torze. Bazą samochodu jest pucharowe podwozie z utwardzonym i wzmocnionym zawieszeniem oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Opcjonalnie Renault Megane RS 275 Trophy może zostać wyposażone w regulowane amortyzatory Öhlins Road & Track, stalowe sprężyny oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Co więcej, można zamówić specjalne 19-calowe felgi Speedline Turini w czarnym kolorze. Jeśli chodzi o inne dodatki, tu jest skromnie. Oprócz kilku akcentów na nadwoziu mamy również specjalne naklejki i nakładki. We wnętrzu mamy listwę na progu z numerem wersji limitowanej, skórzaną tapicerkę ze wstawkami z Alcantary, sportowe fotele Recaro z czerwonymi przeszyciami oraz nowy drążek zmiany biegów.
Renault Megane RS 275 Trophy będzie sprzedawany na 20 wybranych rynkach na świecie w cenie startującej od poziomu 38 tysięcy euro.