Renault Megane R.S. Trophy kosztuje...
Mocniejsza o 20 KM wersja Trophy francuskiego hot-hatcha trafiła właśnie do sprzedaży na polskim rynku, wprowadzając jednocześnie kompaktowe Renault do ligi 300-konnych modeli. Tym samym Renault Megane R.S. Trophy w końcu będzie mogło, jak równy z równym, rywalizować ze swoimi bezpośrednimi konkurentami.
Przypomnijmy, że najmocniejsza obecnie odmiana silnikowa Renault Megane jest napędzana 1,8-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (TCe 300), którego moc w stosunku do Megane R.S. wzrosła z 280 do 300 KM, a maksymalny moment obrotowy z 390 do 420 Nm. Francuscy inżynierowie chwalą się, że zastosowana w tym modelu technologia pochodzi bezpośrednio z Formuły 1.
Megane R.S. Trophy dostępne jest w wariancie ze skrzynią manualną oraz automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. W obu przypadkach przekładnie te mają po sześć biegów.
Podobnie jak standardowe RS, również odmiana Trophy posiada na wyposażeniu system 4 kół skrętnych 4CONTROL, sportowy układ zawieszenia z 4 hydraulicznymi odbojnikami czy też funkcje Launch Control i Multi Change Down (dostępne wyłącznie dla wersji z automatyczną skrzynią biegów EDC)
Trophy będzie jednak bogatsze o zawieszenie typu Cup, samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen, dwumateriałowe tarcze hamulcowe (aluminiowo-żeliwne), zaciski hamuclowe w czerwonym kolorze, układ wydechowy z elektryczną przepustnicą, system R.S. Monitor, kierownicę pokrytą alcantarą oraz 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich.
Ceny Renault Megane R.S. i Megane R.S. Trophy
R.S. TCe 280 FAP 124 900 zł
R.S. TCe 280 EDC FAP 131 900 zł
R.S. TROPHY TCe 300 FAP 142 900 zł
R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP 149 900 zł